• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

استیضاح وزیر ارتباطات | عدم رضایت نمایندگان مجلس از عملکرد آذری جهرمی

  • کد خبر : 20703
  • 16 ژوئن 2020 - 15:37

روند پیشرفت مخابراتی و ارتباطی کشور، آنتن دهی تلفن همراه، حمایت از پیامرسان‌های بومی و شبکه ملی اطلاعات در وضعیت خوبی نیست. این مشکلات باعث شده تا نمایندگان به فکر استیضاح وزیر ارتباطات باشند.

استیضاح وزیر ارتباطات

چندروز قبل حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس در توییتر خود از احتمال استیضاح وزیر ارتباطات خبر داد و نوشت: ‏« وزیر ارتباطات خیلی ضعیف عمل میکند. روند پیشرفت مخابراتی و ارتباطی کشور، آنتن دهی تلفن همراه، حمایت از پیام رسان‌های بومی و شبکه ملی اطلاعات در وضعیت خوبی نیست. این مشکلات باعث شده تا نمایندگان به فکر استیضاح وزیر ارتباطات باشند.»

وی همچنین عنوان کرده که «طرح استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از تشکیل کمیسیونهای تخصصی مجلس پیگیری و تهیه خواهد شد.»

بنا به گفته این عضو هیئت رئیسه مجلس، این طرح پس از اعلام وصول در صحن علنی به کمیسیون مربوطه برای بررسی بیشتر ارسال می‌شود و وزیر ارتباطات هم با حضور در کمیسیون درمورد موضوعات مطرح شده درطرح استیضاح پاسخگو است و اگر نمایندگان قانع نشدند این طرح به صحن علنی ارجاع داده می‌شود.

سابقه وزیر ارتباطات در پاسخگویی به مجلس

ماجرای احضار محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس موضوع جدیدی نیست و او تاکنون دوبار در دوران وزارت خود به مجلس شورای اسلامی فراخوانده شده است.

«توسعه نیافتگی ارتباطات و دولت‌الکترونیکی در روستاهای کشور» موضوع اولین پرسش نمایندگان مجلس قبلی از وی بوده و همچنین نمایندگان دور قبل مجلس شورای اسلامی، وی را به دلیل حضور در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار دادند.

پس از کارت زرد اول،  آقای وزیر برای دومین بار  برای پاسخ به مسئله «احراز هویت در فضای مجازی و ساماندهی فیلترشکن‌ها» به مجلس رفت اما این بار توانست با دفاعیاتش نمایندگان را مجاب کند.

او در پاسخ به پژمانفر بیان کرد که «مطابق ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس سوال از وزیر در شرح وظایف نمایندگان است؛ اما طبق  ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای فراهم آوردندگان خدمات دسترسی موظف به اجرای دستورات قضایی یا مصوبات شورای عالی فضای مجازی در زمینه فیلترینگ هستند و وزارت ارتباطات در این مورد مسیولیتی ندارد.»

بنا بر دفاعیه وزیر ارتباطات درباره هویت فضای مجازی نیز تکلیفی برای وزارت ارتباطات در نظر گرفته نشده و شورای عالی فضای مجازی در مورد «سند نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور» ابلاغیه ای تا آن زمان به وزارتخانه ابلاغ نشده بود.

هرچند هم اکنون موضوع توسعه ارتباطات در روستاهای کشور به مرحله نسبتا قابل قبولی رسیده، چنانچه چندروز پیش مراسم رونمایی از اتصال ۱۰۳۴روستا به شبکه ملی اطلاعات با حضور آذری جهرمی و نمایندگان اپراتور ایرانسل برگزار شد؛ اما در جدیدترین رویکرد نمایندگان مجلس یازدهم به طرح سوال کفایت نکرده اند وگویا قرار است بزودی استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را کلید بزنند.

ضعف توسعه شبکه ملی اطلاعات، کم توجهی به توسعه پیام رسان های بومی، ضعف آنتن دهی تلفن همراه و … از دلایل خرده گیری به وزیر است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.