• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

فعالیت مدارس و دانشگاه ها از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

  • کد خبر : 20802
  • 20 ژوئن 2020 - 13:07

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی اعلام کرد: بر اساس تصمیم گیری ها، فعالیت مدارس و دانشگاه ها از ۱۵ شهریور با رعایت نکات بهداشتی آغاز می‌شود.

فعالیت مدارس و دانشگاه ها

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد مقابله با کرونا، گفت: ما نباید با اقدامات خود به انتقال این ویروس کمک کنیم بلکه باید به افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند کمک کنیم. باید به مساله‌ فاصله گذاری توجه کرده و در تجمعات غیرضرور حضور نیابیم، بهداشت فردی را رعایت و از ماسک استفاده کرده؛ زیرا ماسک به قطع زنجیره بیماری کمک می‌کند.

رییس‌جمهور ادامه داد: طرح الزام استفاده از ماسک در اماکن ضروری در حال آماده‌سازی است تا در این ستاد تصویب و ابلاغ شود. در حال حاضر فعالیت اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و معنوی می‌تواند با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت آزاد باشد.

روحانی تصریح کرد: آن افرادی که تست کرونایشان مثبت می شود باید به همه اطرافیان خود اطلاع دهند. اگر فرد مثبت شده وارد جامعه شد و خود را قرنطینه نکرد بزرگ ترین خطر است. دستگاه تشخیص دهنده باید به خانواده و محل کارش اطلاع دهد. یک نفر مثبت بوده به عروسی، عزا و یا بازار ماهی فروش‌ها رفته و همه را مبتلا کرده است. برخی از مراقبت ها ممکن است خیلی سخت نباشد زمانش ۱۴ روز باشد، اما آثار مهمی بر سلامت مردم و کادر درمان دارد.

آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه ها از ۱۵ شهریور

حسن روحانی در ادامه به مصوبات جلسه امروز اشاره و اعلام کرد: بر اساس تصمیم گیری ها، فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شده که دانشگاه ها از ۱۵ شهریور فعالیت خود را آغاز کنند که بخشی از فعالیت ها در فضای حقیقی و بخشی هم در فضای مجازی خواهد بود. برای ما کلاس و خوابگاه خلوت اصل است و باید اجازه داده شود دانشجویان در دانشگاه شهر خود ترم پیش رو را بتوانند بگذارنند تا از تراکم جمعیت در خوابگاه ها کم شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین آموزش و پرورش از ۱۵ شهریور فعالیت خود را آغاز می کند، البته این اجازه به آموزش و پرورش هم داده شد که به تناسب استان ها از اول شهریور فعالیت خود را به تدریج آغاز کند. تعطیلی پنج شنبه مدارس هم حذف می شود تا کلاسها خلوت‌تر باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.