• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

حکم متهمان حادثه تروریستی خرم‌آباد صادر شد

  • کد خبر : 20966
  • 23 ژوئن 2020 - 12:42

محمد رزم، رئیس کل دادگستری لرستان اعلام نمود: حکم عاملان حادثه تروریستی خرم‌آباد صادر شده است. در این رابطه محاکمه علنی دو متهم این پرونده انجام و حکم قصاص نفس در ملأ عام صادر شد.

حکم حادثه تروریستی خرم‌آباد

محمد رزم، رئیس دادگستری لرستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه انجام گرفت با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز برگزاری دادگاه علنی سه فقره پرونده در استان اخذ شده است، افزود: یکی از موضوعات، پرونده حادثه تروریستی خرم‌آباد بود که در ۱۷ بهمن ماه سال ۹۷ منجر به شهادت دو نفر از پرسنل خدوم نیروی انتظامی استان شد، در این رابطه محاکمه علنی متهمان انجام و حکم به قصاص نفس در ملأ عام صادر شد.

وی همچنین دستگیری قاتلان فراری بعد از چند سال از سوی دستگاه قضایی را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته و دستاورد دوره مدیریت جدید دانست و اظهار داشت: طی ۹ ماه گذشته بیش از ۲۲ نفر قاتل فراری دستگیر شده است.

بامداد ۱۷ بهمن ماه ۹۷، دو متهم این پرونده با تیراندازی به خودرو پلیس و یک‌دستگاه خودرو سوخت رسان در محوطه پمپ بنزینی در خرم‌آباد، سرباز وظیفه نجم الدین باوی و ستوان جابر بیرانوند را به شهادت رساندند.

فرمانده انتظامی لرستان روز پس از حادثه تروریستی در خرم آباد، از دستگیری ۳ تیم مظنون خبر داد و گفت که عوامل اصلی آن حادثه را شناسایی کرده‌اند. چندی بعد، رئیس کل دادگستری لرستان خبر از بازداشت عوامل آن حادثه داد و گفت که پرونده توسط دستگاه قضایی در حال بررسی است.

حال با گذشت یک سال و اندی از آن حادثه تلخ، رئیس کل دادگستری لرستان از صدور حکم اعدام در ملاعام برای متهمان خبر داده که باید دید این حکم به تایید دیوان عالی کشور می‌رسد یا خیر؟، و این حکم چه زمانی اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20966

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.