• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

قابلیت های سیستم عامل iOS 14 اپل معرفی شد

  • کد خبر : 21030
  • 24 ژوئن 2020 - 15:15

جدیدترین نسخه سیستم‌عامل iOS 14 اپل است که رابط کاربری آن بهبود پیدا کرده، میزبان قابلیت‌هایی جدید شده و عملکرد آیفون‌ها را بهبود می‌بخشد.

سیستم‌عامل iOS 14 اپل

در سیستم‌عامل iOS 14 اپل شاهد قابلیتی جدید تحت عنوان کتابخانه‌ی اپلیکیشن (App Library) هستیم که در راستای سازماندهی اپلیکیشن‌های روی دستگاه قدم برمی‌دارد. اپلیکیشن‌ها به‌صورت خودکار در کتابخانه اپلیکیشن سازماندهی می‌شوند و به‌لطف آن مجبور نیستید آیکون تمامی اپلیکیشن‌ها را روی صفحه‌ی اصلی دستگاه نگه دارید. آی‌اواس جدید همچنین میزبان قابلیت جدیدی برای نمایش فهرست‌وار اپلیکیشن‌ها شده است. در این سیستم‌عامل می‌توان اپلیکیشن‌ها را براساس معیارهای مختلفی نظیر الگوی استفاده از آن‌ها و موارد دیگر مرتب کرد.

به باور بسیاری WWDC 2020 یکی از مهمترین کنفرانس‌های توسعه دهندگان اپل در سال‌های اخیر خواهد بود و ممکن است طی آن شاهد تغییر نام سیستم عامل iOS اپل باشیم.

ویژگی App Library در سیستم‌عامل iOS 14 اپل

اپل برای اولین بار امکان اضافه کردن یک منوی لیست یا همان List View را به صفحه خانگی سیستم‌عامل آیفون اضافه کرده است. این لیست کاربر به صورت همزمان خواهد توانست همه برنامه‌های موجود در گوشی خود را مشاهده کند و در صورت نیاز با سرعتی بیشتر آنها را اجرا کند.

هدف از این قابلیت آن است که کاربر بتواند بدون خارج شدن از محیط صفحه خانگی و با سرعت بالا، نرم‌افزار مد نظر خود را اجرا کند. البته شاید بگویید که پیش از این نیز قابلیت اضافه کردن نرم‌افزارها به محیط خانگی وجود داشت.

در واقع اپل محدودیت‌های پیش را برداشته و اینکه می‌توان به صورت یک‌جا همه نرم‌افزارها را با هم در صفحه خانگی تماشا کرد بزرگترین مزیت این قابلیت است.

سیستم‌عامل iOS 14 اپل

مترجم داخلی در مرورگر سافاری

مترجم متن یکی از مهمترین قابلیت‌ها در مرور وب برای غیر انگلیسی‌زبانان است. کاربران می‌توانند داخل مرورگر سافاری با نگه داشتن انگشت روی متن، گزینه ترجمه را انتخاب کنند تا متن به صورت خودکار به زبانی که از پیش انتخاب شده ترجمه شود.

Siri بهبود یافته سیستم‌عامل iOS 14 اپل

دستیار هوشمند اپل سال‌هاست در دل iOS جای گرفته است. جالب است بدانید که اپل اعلام کرده سیری در نسخه حاضر ۲۰ برابر سریعتر از اولین نسخه خود شده است و حتی حالا می‌توانید به صورت خودکار پیام صوتی شما را دریافت کرده و برای کاربران دیگر ارسال کند. در عین حال سیری می‌تواند در ترجمه‌های همزمان نیز به کمک شما بیاید. این قابلیت با نرم‌افزار جدیدی به نام Translate ترکیب شده و می‌تواند ۱۱ زبان را به صورت خودکار ترجمه همزمان کرده و برایتان متن ترجمه شده را بخواند.

ویجت‌ها در صفحه خانگی یا Widget Gallery

کاربر ازطریق گالری ویجت‌ (Widget Gallery) به ویجت‌های موردبحث دسترسی پیدا می‌کند. در این بخش از سیستم‌عامل کاربر می‌تواند ویجت‌ها را در هر ابعادی که دوست دارد، به صفحه‌ی اصلی بیاورد. در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS 14 اپل شاهد ویجت جدید Smart Stack هستیم که به‌شکل خودکار و براساس ساعت، اپلیکیشن‌های مربوط به آن زمان را به‌نمایش می‌گذارد.

سیستم‌عامل iOS 14 اپل

قابلیت نرم افزار maps برای افرا کم توان جسمی

نرم‌افزار Maps حالا قابلیت‌های بیشتری را در اختیار معلولان و افراد کم‌توان جسمی قرار خواهد داد و می‌تواند در نمای بهتری به صورت سه بعدی ساختمان‌ها را نمایش داده و دید بهتری از محلی که در آن قرار داریم یا می‌خواهیم به آن برویم به ما نشان دهد.

در قابلیتی دیگر نقشه‌های اپل می‌توانند مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری و یا مسیرهای ویژه‌ای که در آنها کاربران خودروهای الکتریکی به ایستگاه‌های شارژر دسترسی خواهند داشت را نشان دهد.

قابلیت CarKey در سیستم‌عامل iOS 14 اپل

در این قابلیت سیستم‌عامل iOS 14 اپل کاربر باید بتواند با استفاده از گوشی آیفون خود و یا ساعت اپل واچ، قفل خودروی خود را باز کند. طبق اعلام شرکت اپل این قابلیت در سه عمل اصلی قفل کردن درب، باز کردن قفل درب و استارت‌زدن خودرو را شامل شده و همکاری با شرکت BMW صورت گرفته تا در ابتدای کار خودروهای اعلام شده این شرکت از این قابلیت پشتیبانی کنند.

سیستم‌عامل iOS 14 اپل
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.