• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
25

غار کروبرا ، عمیق‌ترین غار جهان

  • کد خبر : 2109
  • 07 می 2019 - 11:00

به یک مکان تاریک و مرطوب فکر کنید، سپس تصور کنید که از مابقی دنیا جدا شده‌اید. اگر فکر می‌کنید که برای دوام آوردن در چنین شرایطی به‌ اندازه کافی شجاع هستید، می‌توانید به ماجراجویی در اعماق غار کروبرا بپردازید که به‌ قدری عمیق است که انسان تصور نمی‌کند چنین مکانی بروی کره زمین وجود داشته باشد.

غار کروبرا یا ورونیا در Abkhazia و نزدیک دریای سیاه واقع شده و یکی از شگفت انگیزترین پدیده های کره ی زمین به شمار می رود. طول گذرگاه این غار بیش از ۱۳ کیلومتر بوده و عمق آن به گونه ای است که بیش از ۲ کیلومتر در زمین فرو می رود.

این غار در سال ۱۹۶۰ میلادی توسط الکساندر کروبر کشف شد و به همین علت نام کروبر روی آن قرار قرار گرفت، نام ورونیا ( Voronya هم به زبان روسی عامیانه معنای کلاغ را می دهد و به دلیل شکل ظاهری غار که شبیه به لانه ی کلاغ است این نام روی آن قرار گرفت.

پس از غار کروبرا غاری به نام ( Lamprechtsofen در استرالیا رکورد دارد عمیق ترین غار دنیا می باشد، این غار سنگ هایی آهکی دارد و عمقش ۱۶۳۲ متر اندازه گیری شده است.

غار کروبرا از جهات مختلفی می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. این غار هنوز هم به‌طور کامل کشف نشده است و بیشتر مناطق آن به‌صورت بکر و دست‌نخورده باقی مانده است. این غار که در یک منطقه سرد قرار دارد، تنها در ۴ ماه از فصول گرم سال در دسترس قرار دارد و بهتر است که گردش در آن به فصل تابستان واگذار شود.

غار کروبرا نه‌تن‌ها عمیق‌ترین غار جهان است، بلکه در بیشتر قسمت‌های آن آب جمع شده است و در قسمت‌های عمیق آن امکان عبور بدون تجهیزات ویژه وجود ندارد. باوجوداینکه محدودیت خاصی در مورد نحوه بازدید و گردش از این غار وجود ندارد، اما توصیه می‌شود که نکات ایمنی را به‌طور کامل رعایت کرده و بدون تجهیزات کامل به آنجا سفر نکنید.

عمیق غار جهان در گرجستان

تصاویری باورنکردنی از غار کروبرا

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2109

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. عجب جاییه این غاار 😯😯

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.