• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

آداب و رسوم عجیب و غریب ازدواج در آفریقا که از شنیدنش شوکه می شوید

  • کد خبر : 45098
  • 17 ژانویه 2023 - 12:35

آفریقا قاره ای است با کشورهای بسیار که در این کشورها سنت های مختلفی نهفته است. این سنت ها ممکن است مختص یک قبیله خاص باشد یا به طور کلی توسط کشور انجام شود. با ما همراه باشید تا برخی از آداب و رسوم عجیب و غریب ازدواج در آفریقا را برایتان شرح دهیم.

آداب و رسوم عجیب و غریب ازدواج در آفریقا که از شنیدنش شوکه می شوید

آداب و رسوم عجیب و غریب ازدواج در آفریقا

در نقاط مختلف دنیا شاهد آداب و رسوم ازدواج هستیم که برخی عجیب و غریب، دیوانه کننده، زیبا، خارق العاده و … را شامل می شود. با این حال، این تجربیات ازدواج، صرف نظر از اینکه چگونه به آنها نگاه کنیم، زیبا هستند.

آفریقا هم در مورد آداب و رسوم ازدواج سنت هایی دارد. در برخی از مناطق آفریقا، آداب و رسوم ازدواج آنها برای ما دیوانگی است، نه لزوماً به این دلیل که آنها به معنای واقعی دیوانه هستند، بلکه عمدتاً به این دلیل که غیرعادی هستند.

دو بچه پیش پرداخت قبل از ازدواج

در این سنت ازدواج، ۴۰ رأس دام به خانواده عروس داده می شود، عروس موظف است که توسط داماد باردار شود و دو فرزند بیاورد با این حال، عروس باید قبل از نهایی شدن رسمی ازدواج، دو فرزند را به عنوان نوعی پیش پرداخت تحویل دهد. پس از تولد فرزند سوم، مراحل ازدواج رسماً تکمیل می شود. اگر عروس دو فرزند نداشته باشد، شوهر حق دارد برای طلاق اقدام کند، حضانت طفل را برعهده بگیرد یا بخواهد دامی که به عنوان مهریه پرداخت شده است، برگردد. این عمل توسط قبیله نوئر سودان (جنوب) انجام می شود. ماهیت این رویه توسط قوم نوئر این است که زن از تداوم نسب شوهر اطمینان حاصل کند.

ربودن عروس آینده

در غنا، به ویژه در قبیله فرافره، اگر خواستگاری به یک خانم علاقه مند باشد، خانواده خواستگار اقدام به ربودن خانم می کنند. او در خانه به گروگان گرفته می شود، خانواده خواستگار برای اینکه اطلاعاتی در مورد محل اختفای عروس آینده بدهند، با هدایایی مانند تنباکو، آجیل کولا و مرغ هندی نزد خانواده خانم می روند.

پس از پذیرفتن پیشنهاد، یک سگ، دو بز و حدود پنج مرغ دریایی را می‌کشند، چاشنی می‌زنند و می‌پزند، سپس برای جشن ازدواج موفق به خانواده عروس می‌آورند. سپس خانواده خواستگار به اهدای جهیزیه به خانواده عروس اقدام می کنند. جهیزیه معمولاً شامل پول، آجیل کولا، مرغ دریایی و چهار راس گاو است. گوشت پخته ای که خانواده خواستگار آورده اند، بین همه تقسیم می شود و می خورند. این عمل ساده نشان می دهد که پیوند خانوادگی جدیدی بین دو خانواده برقرار شده است. اما اگر خانواده عروس پیشنهاد را رد کنند، خانواده خواستگار تمام مراحل را به طور مکرر تکرار می کنند. برای اینکه نشان دهند خواستگار چقدر در مورد عروس خانم جدی است، برخی از خانواده ها به او توصیه می کنند که خانم را باردار کند.

اتاق پروار

این یک آیین ازدواج قدیمی است که به تدریج در حال فراموشی است و در کالابار و توسط افیک ها و ایبیبیوس ها، همه در نیجریه، انجام می شود. این رسم باستانی معتقد است که چاق بودن نشانه فوق العاده ای برای ثروت، باروری، شکوفایی و زیبایی است و به همین دلیل، زنان جوانی که به بلوغ رسیده اند به اتاقی برای چاق شدن برده می شوند تا آنها را برای زنانگی آماده کنند.

پس از پذیرش در اتاق پروار، اعضای خانواده و دوستان خانم ها از دیدن آنها جلوگیری می کنند و دختران از بزرگان (زنان) جامعه در مورد آداب اجتماعی، زناشویی و فرهنگی سخنرانی می کنند. آنها عمدتاً از کربوهیدرات های با محتوای بالا تغذیه می شوند که برای تسریع روند چاق شدن است. درمان های زیبایی نیز انجام می شود. نزدیک به پایان پروسه پرواربندی، مادران دختران برای ختنه کردن دختران می آیند. اعتقاد بر این است که ختنه آنها را در خانه زناشویی خود وفادار نگه می دارد.

در پایان این آیین، مراسمی برگزار می شود. دختران نشان داده می شوند و به جامعه بازمی گردند. اعضای خانواده، دوستان و خواستگاران برای جشن می آیند و در حالی که دختران را در لباس های خاص خود می رقصند تماشا می کنند. توانایی دختران در چاق شدن در اتاق پروار نشانه آن است که آنها دارای فضایلی مانند باکرگی ثابت شده و خلوص جنسی هستند.

برکات در تف کردن

قبیله ماسایی کنیا مراسم ازدواج عجیبی را انجام می دهند. ازدواج ها معمولاً توسط بزرگان دو خانواده بدون رضایت مادر یا عروس صورت می گیرد. هنگامی که مادر یک گاو نر به عنوان هدیه دریافت می کند، به طور خودکار نشان می دهد که یکی از فرزندانش به خانه شوهرشان نقل مکان می کند، معمولاً زمانی که خانواده جهیزیه را پرداخت می کند.

روز عروسی پدر عروس به سر و سینه عروس تف می اندازد. این نشان دهنده برکات پدر است که او به مرحله دیگری از زندگی می رود کاروان عروس هنگام خروج از خانه پدرش، رقص اجرا می کند. با ادامه راهپیمایی، خانواده داماد به عروس فحش می دهند. اعتقاد بر این است که این هر بدشانسی را که ممکن است در خانه جدیدش با آن روبرو شود از بین می برد.

یک “خدمتکار” زیر تخت پنهان می شود

در فرهنگ سواحیلی، عروسی که به دلیل ازدواج ترتیب داده شده ازدواج کرده است، این امتیاز را دارد که “مربی ازدواج (سومو)” داشته باشد که در اولین شب خود زیر تخت می ماند.این مربی ازدواج زیر تخت می ماند تا اطمینان حاصل کند که آنچه عروس در شب اول خود آموخته است کامل شده است.

لگدهای بلند پا برای اثبات باکرگی

زنان در زولو پاهای خود را بالا می برند، به خصوص عروس هایی که در مراسم عروسی خود می رقصند. در یک نقطه خاص در طول رقص، عروس ها باید پاهای خود را بالا بزنند.آنها این عمل را انجام می دهند تا به مادران خود ثابت کنند که هنوز باکره هستند.

 در تونس هم برای اینکه عروس باکره بودن را ثابت کند باید با خون روی ملحفه در اولین شب زندگی مشترک این موضوع را ثابت کند.

آغشته به چربی گاو

در نامیبیا، مراسم عروسی معمولاً با بازدید از خانه پدر عروس انجام می شود.در آنجا خانواده در مورد مسئولیت های همسری به او می گویند. پس از آن، او را به چربی گاو آغشته می کنند، که نمادی از این بود که او بخشی از یک خانواده جدید است و در آن پذیرفته شده است.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.