• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

آتش‌سوزی منطقه بوزین و مره‌خیل همچنان ادامه دارد

  • کد خبر : 21162
  • 28 ژوئن 2020 - 9:13

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه آتش‌سوزی منطقه بوزین و مره‌خیل عصر روز گذشته (هفتم تیر) مهار شد، گفت: طبق اخبار رسیده از صبح امروز دوباره آتش شعله‌ور شده است.

آتش‌سوزی منطقه بوزین و مره‌خیل

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه آتش‌سوزی منطقه بوزین و مره‌خیل عصر روز گذشته (هفتم تیر) مهار شد، گفت: طبق اخبار رسیده از صبح امروز دوباره آتش شعله‌ور شده است.

آزاد شیخ ویسی اظهار کرد: اگرچه با تلاش نیروهای یگان حفاظت و حضور مردم بومی عصر روز گذشته(شنبه) آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل به طور کامل مهار شده بود، اما از صبح امروز آتش دوباره شعله‌ور شده است و نیروها برای مهار آتش پای کار هستند و اگر نیاز باشد از ظرفیت یگان حفاظت محیط زیست سایر شهرستان‌های استان نیز استفاده می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه آتش‌سوزی منطقه بوزین و مره‌خیل از روز پنجشنبه (پنجم تیر) آغاز شد، افزود: امروز چهارمین روزی است که بوزین و مره‌خیل در آتش می‌سوزد.

شیخ ویسی مشکل اصلی این منطقه را شیب تند آن که نزدیک به ۶۰ درجه است اعلام کرد و یادآور شد: این شیب تند کار را برای نیروها سخت کرده و هیچکس بیشتر از شش، هفت ساعت نمی‌تواند در این منطقه کار کند.

وی از پوشش گیاهی متراکم این منطقه نیز یاد کرد که شدت آتش را تشدید می‌کند و گفت: بوزین و مره‌خیل هم پوشش جنگلی و هم پوشش مرتعی متراکم و بلند دارد.

به گفته شیخ ویسی، این منطقه پوشش جانوری غنی هم دارد، اما تا کنون موردی از تلفات گونه‌های پستانداران به دلیل آتش در این منطقه مشاهده نشده است.

توضیحات مدیریت بحران کرمانشاه درباره‌ی آتش‌سوزی منطقه بوزین و مره‌خیل

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، با بیان اینکه همه امکانات برای مهار آتش‌ سوزی بوزین و مره‌خیل بسیج شده، گفت: از استان‌های همجوار هم نیرو و هم چندین دستگاه دمنده به منطقه آورده شده تا آتش مهار شود.

وی ادامه داد: نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، مردم بومی و … همه پای کار هستند تا آتش اطفا شود که البته روز گذشته نیز به طور کامل مهار شده بود.

بالایی درباره استفاده از بالگرد برای اطفای آتش نیز اظهار کرد: فارغ از اینکه آن منطقه امکان نشست و برخاست و استفاده از بالگرد را دارد یا نه، اما هنوز ابلاغی برای استفاده از بالگرد برای اطفای حریق و مجوز لازم برای این کار را نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای این منظور باید تفاهم نامه‌ای بین وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها و مراتع امضا و سپس ابلاغ شود، یادآور شد: متاسفانه این کار تاکنون انجام نشده و دلیل دقیق آن را نمی‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: این مشکل فقط مختص به کرمانشاه نیست و باید به صورت ملی پیگیری شود. البته تلاش می‌کنیم از مجاری دیگر از جمله استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس نیز برای پیگیری موضوع استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.