• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

آیا قاضی منصوری زنده است؟ | ارسال پروفایل DNA قاضی منصوری به ایران

  • کد خبر : 21254
  • 29 ژوئن 2020 - 11:30

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا: برای تعیین قطعی هویت فرد فوت شده، حتما به مستندات دیگری از جمله «دی ان ای» نیاز است، و ایران درخواست ارسال پروفایل DNA قاضی منصوری داده است.

ارسال پروفایل DNA قاضی منصوری

جسد «غلامرضا منصوری» ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه سی‌ام خرداد، در لابی هتل دوک در بخارست رومانی پیدا شد؛ براساس آنچه «رسانه‌های رومانی» با استناد به نتایج اولیه کالبدشکافی قاضی منصوری، گزارش داده‌اند «مرگ او در اثر جراحات برخورد با سطحی سخت، رخ داده است».

قاضی منصوری متهم ردیف نهم پرونده مرتبط با اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه بود؛ به گفته رسول قهرمانی نماینده دادستان، منصوری «یک ماه بعد از دستگیری طبری، تلفن خود را در ایران گذاشت و از ایران خارج شد».

اما امروز و به فاصله حدود دو هفته‌ای از مرگ مشکوک قاضی منصوری، سردار «هادی شیرزاد» رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، در گفت‌وگویی در مورد ابهامات و آخرین اخبار پرونده منصوری توضیحاتی را ارائه کرد.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در خصوص برخی ابهامات و مطالب مطرح شده در خصوص زنده بودن منصوری، گفت: بعد از اعلام رسمی خبر این حادثه، بلافاصله از اینترپل بخارست در خصوص هویت فرد فوت شده و نحوه حادثه سوال شد و آن‌ها در مستنداتی که اخیرا مطرح کردند توضیح داده‌اند که فرد فوت شده، بر اساس مستندات و مدارکی که به همراه داشته تعیین هویت شده و مرگ این فرد را پلیس رومانی به نام غلامرضا منصوری تأیید و برای ما ارسال کرده است.

درخواست ارسال پروفایل DNA قاضی منصوری

سردار شیرزاد افزود: برای تعیین قطعی هویت فرد فوت شده، حتما به مستندات دیگری از جمله «دی ان ای» نیاز است، و ایران درخواست ارسال پروفایل DNA قاضی منصوری داده است و پلیس اینترپل رومانی هم اعلام کرده که پروفایل دی ان‌ای در دست آماده سازی است و به زودی به ایران ارسال می‌شود.

این مقام انتظامی درخواست دیگر ایران را اعلام شرح کامل ماوقع، عنوان کرد و افزود: حضور تیم کارشناسی جنایی در محل حادثه، میدان عمل و مواضعی که مستندات این اتفاق در آنجا نگه داری می‌شود، درخواست اصلی ایران بوده و همچنان پیگیر به نتیجه رسیدن این درخواست هستیم.

تاکنون هیچکس مظنون قتل قاضی منصوری نبوده است

سردار شیرزاد در خصوص مطالب مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در خصوص عامل و یا عوامل مرگ منصوری نیز، عنوان کرد: تاکنون هیچ مستندی از سوی پلیس رومانی در خصوص عامل یا عوامل مرگ منصوری به ایران ارسال نشده و پلیس رومانی قول داده در روز‌های آینده اطلاعات بیشتری را در اختیار پلیس بین الملل تهران قرار دهد.

حضور یک ایرانی لحظاتی قبل از مرگ منصوری در هتل

وی در خصوص خبر‌های مطرح شده در خصوص حضور یک ایرانی، لحظاتی قبل از مرگ منصوری در هتل محل اقامت او، با تکذیب این دست از اخبار، تأکید کرد: هیچ پیام رسمی از سوی اینترپل در خصوص این موضوع ارسال نشده است و بحث‌های مطرح شده در رسانه‌ها با توجه به اینکه پیامی از سوی پلیس بخارست ارسال نشده مورد تأیید نیست.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.