• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
12

راه اندازی ۸۰ کیلومتر از جاده قزوین – تنکابن تا پایان دولت دوازدهم

  • کد خبر : 21270
  • 29 ژوئن 2020 - 15:22

وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه درباره‌ی راه اندازی جاده قزوین – تنکابن گفت: ۴۲ کیلومتر از این مسیر ۸۰ کیلومتری آسفالت شده و مابقی آن نیز در دست انجام است.

راه اندازی جاده قزوین تنکابن

محمد اسلامی روز دوشنبه درباره‌ی راه اندازی جاده قزوین – تنکابن گفت: برای بهره‌برداری از این مسیر به ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۲ کیلومتری قزوین- تنکابن تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، افزود: ۴۲ کیلومتر از این مسیر ۸۰ کیلومتری آسفالت شده و مابقی آن نیز در دست انجام است.

وزیر گفت: جاده قزوین- تنکابن، حلقه زنجیره اتصال شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود که مطالعات مهندسی و زیست محیطی آن لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه توسعه راه‌های روستایی براساس جمعیت پذیری آنها صورت می‌گیرد، گفت: خوشبختانه بیشتر روستاهای استان قزوین دارای چنین شرایطی بوده و از استعدادهای تولیدی و گردشگری مناسبی بهره‌مند هستند و به همین لحاظ باید اهتمام ویژه‌ای برای تخصیص منابع مالی به آنها صورت گیرد.

جرئیات راه اندازی جاده قزوین – تنکابن

جاده اصلی در دست احداث قزوین – الموت – تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلومتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.

این جاده از حاشیه آزادراه قزوین – کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.
با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.