• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12

سیروس گرجستانی بر اثر سکته قلبی درگذشت + بیوگرافی

  • کد خبر : 21447
  • 02 جولای 2020 - 11:17

سیروس گرجستانی بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز پنجشنبه ۱۲ تیرماه بر اثر سکته قلبی درگذشت وی از شب گذشته در بیمارستان شهید لواسانی بستری شده بود.

سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز پنجشنبه ۱۲ تیرماه بر اثر سکته قلبی درگذشت . وی از شب گذشته در بیمارستان شهید لواسانی بستری شده است و امروز بر اثر سکته قلبی درگذشت.

درگذشت سیروس گرجستانی، هنرمند پیشکسوت را به خانواده او و جامعه هنری تسلیت می‌گوییم.

سیروس گرجستانی بازیگر باسابقه و قدیمی سینما و تلویزیون است که در سریال های طنز و مجموعه های نمایشی مختلفی به ایفای نقش پرداخته است.

از جمله سریال های وی می‌توان به همکاری با رضا عطاران در «متهم گریخت» و همچنین سریال های «زن بابا» و «گاوصندوق» اشاره کرد. او همچنین این شب ها در سریال «شاهرگ» که به فضای دهه ۶۰ می‌پردازد بازی می‌کند.

بیوگرافی سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی اصلیت گیلانی دارد و در سال ۱۳۲۳ در شهر بندرانزلی به دنیا آمد، اول دبستانش را در رشت گذراند ۸، ۹ ساله بود که به همراه خانواده به تهران کوچ کردند و در محله ناصر خسرو و کوچه مروی رشد و نمو کرد، سیروس گرجستانی هنوز هم دلش برای شمال کشور تنگ می‌شود، می‌گوید: (اگر هنرپیشه نبودم، قطعا حالا در شمال زندگی می‌کردم، صفا و پاکی که در آنجا وجود دارد مثال‌زدنی است.)

سیروس گرجستانی از زمان کودکی اش خاطرات بسیار زیادی دارد، در آن زمان ویترین مغازه‌های لاله‌زار بسیار دیدنی بود، بنابراین همیشه به پدر اصرار می‌کردم که فرصت بیشتری برای دیدن مغازه‌ها به من بدهد، یادم می‌آید یک کلاه‌فروشی بود که کلاه‌های خیلی شیکی داشت، برای مثال کلاه‌فروشی (محمدزاده) را کاملا به یاد دارم، داخل مغازه یک پیرمرد خوش‌پوشی بود که که پشت میز می‌نشست که مرا مجذوب خود می‌کرد.

سیروس گرجستانی ۲۵ ساله بود که وارد اداره تئاتر شد و سپس نخستین تئاترش را در (سنگلج) بازی کرد. آن زمان این تئاتر متعلق به حرفه‌ای‌ها بود، پس از دو سال که وارد اداره شدم، نخستین نمایشنامه‌ای که کار کردم (سنگ و سورنا) نام داشت که توسط همسر عباس جوانمرد کارگردانی می‌شد.

سیروس گرجستانی اعتقاد دارد که در همه‌ حال باید به بزرگ‌تر خود احترام گذاشت، یک جوان تازه وارد اگر احترام به پیشکسوت را فراموش کند، بد است، من زمانی که سال ۴۸ وارد اداره تئاتر شدم، یک جوان کم سن و سال بودم، اما وقتی نزد پیشکسوتانی مانند استاد انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی و… می‌رفتم، همیشه اصول را رعایت می‌کردیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.