• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
20

آهنگساز افسانه ای سینمایی و خالق موسیقی فیلم “خوب،بد،زشت” درگذشت

  • کد خبر : 21710
  • 08 جولای 2020 - 10:48

آهنگساز افسانه ای سینمایی و خالق موسیقی فیلم “خوب،بد،زشت” درگذشت. انیو موریکونه در سانحه ای سقوط کرده بود و پس از گذشت یک هفته در سن ۹۱ سالگی از دنیا رفت.

خالق موسیقی فیلم "خوب،بد،زشت" درگذشت

آهنگساز افسانه ای سینمایی و خالق موسیقی فیلم “خوب،بد،زشت” درگذشت.

انیو موریکونه، آهنگساز برجسته‌ سینما و خالق تعدادی از به ‌یادماندنی‌ ترین موسیقی ‌های هنر هفتم در سن ۹۱ سالگی درگذشت. آهنگساز مطرح ایتالیایی، در سانحه ای سقوط کرده بود و پس از گذشت یک هفته در بیمارستان از دنیا رفت تا سینمای جهان یکی از بهترین موزیسین های خود را از دست بدهد.

موریکونه بیش از ۴۰۰ موسیقی برای فیلم‌ ها و سریال‌ های تلویزیونی ساخته بود و در  موسیقی کلاسیک هم موفق بود. موسیقی فیلم خوب، بد، زشت (The Good, the Bad and the Ugly) شناخته شده ترین اثر وی محسوب می شود که حتی بسیاری از افرادی هم که فیلم را ندیده اند، موسیقی آن را به خوبی می‌شناسند.

شاهکارهای انیو موریکونه در هنر هفتم

موریکونه به نوبه خود یک پدیده در موسیقی فیلم بود. او در عمر کاری خود بیش از ۷۰ فیلم مطرح را تنظیم کرد که همگی آنها جوایز مطرحی کسب کرده اند. از جمله آثار مختلف او می توان به  لئونه و جوزپه تورناتوره مانند سینما پارادیزو (Cinema Paradiso)، Animal Trilogy از داریو آرجنتو و آثار دیگری مثل نبرد الجزیره (The Battle of Algiers)، روزهای بهشت (Days of Heaven)، چیز (The Thing)، ماموریت (The Mission)، تسخیرناپذیران (The Untouchables)، باگزی (Bugsy) و بازی ریپلی (Ripley’s Game).اشاره کرد.

اسکار برای هشت نفرت انگیز

آهنگساز مطرح ایتالیایی، در سال ۲۰۱۶ نامزد دریافت اسکار شد. وی این افتخار را به واسطه آهنگسازی فیلم هشت نفرت انگیز (The Hateful Eight)  اثر کوئنتین تارانتینو در کارنامه خود ثبت کرد. سه جایزه گرمی، سه گلدن گلوب، ۶ عدد بفتا، دو جایزه فیلم اروپا و ۱۰ جایزه ایتالیایی «دیوید دی دوناتلو» به علاوه یک اسکار افتخاری هم دیگر جوایزی هستند که موریکونه در عمر ۹۱ ساله خود کسب کرده بود.

خالق موسیقی فیلم "خوب،بد،زشت" درگذشت

زندگی نامه آهنگساز خوب، بد، زشت

موریکونه در سال ۱۹۲۸ در شهر رم متولد شد و علاقه زیادی به فوتبال بازی کردن داشت. اما در نهایت این موسیقی بود که توانست یکی از استعدادهای بی بدیل خود را پیدا و جذب کند. انیو موریکونه پس از چند سال حضور در گروه‌های مختلف در دهه‌ی ۱۹۴۰، به تدریج سراغ سمت های اجرایی همچون برنامه ‌ریزی استودیو رفت و در نهایت مسیر خود را در ساختن موسیقی فیلم پیدا کرد. او از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۰ عضوی از گروه Il Gruppo بود که به اولین گروه رسمی از موسیقی ‌دان ‌های سبک تجربی معروف است.

دان سیگل، مایک نیکولز، برایان دی پالما، بری لوینسون، الیور استون، وارن بیتی، جان کارپنتر برناردو برتولوچی، رولند جافه، رومن پولانسکی و خوانندگان سرشناسی همچون زوکرو و آندریا بوچلی، افرادی بودند که موریکونه با آنها همکاری کرد. در نهایت موریکونه پس از ۹۱ سال زندگی و ساخت آثار مطرح و شاخص، به دلیل سقوط از ارتفاع در سال ۲۰۲۰ میلادی درگذشت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.