• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
16

وزارت خزانه‌داری آمریکا: شرکت آمازون به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم شده است

  • کد خبر : 21774
  • 09 جولای 2020 - 9:45

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای شرکت آمازون را به نقض تحریم‌ها علیه ایران و سوریه متهم کرد. آمازون ملزم به پرداخت ۱۳۴۵۲۳ دلار به عنوان جریمه شده است.

آمازون به نقض تحریم‌ها متهم شده

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای شرکت آمازون را به نقض تحریم‌ها علیه ایران و سوریه متهم کرد. آمازون ملزم به پرداخت ۱۳۴۵۲۳ دلار به عنوان جریمه شده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا شده که این شرکت به افرادی که در لیست تحریمی دفتر کنترل دارایی خارجی این وزارتخانه قرار دارند کالا و خدمات ارائه داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که بر روی وبسایت خود منتشر کرده از توافق با شرکت آمازون برای حل و فصل اختلافات در این زمینه خبر داده است.

بر اساس این توافق، شرکت آمازون ملزم به پرداخت ۱۳۴۵۲۳ دلار به عنوان جریمه شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده است: آمازون به اشخاص تحریم شده توسط اوفک؛ افراد مستقر در مناطق و یا کشور‌های تحریم شده کریمه، ایران و سوریه و یا افراد فعال در نمایندگی‌های خارجی این کشور‌ها که در لیست تحریمی قرار گرفته‌اند، کالا و خدمات ارائه کرده است.

آمازون به نقض کدام تحریم‌ها علیه ایران متهم شده است؟

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشور‌های ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهاد‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشور‌های مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مأموریت ادعایی خود را «اجرای راهبرد‌های دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبرد‌های ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام می‌کند.

این دفتر شامل چهار زیرمجموعه است: ۱-دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفاک) ۲- دستیار وزیر در امور اطلاعات و تحلیل ۳- دستیار وزیر در امور تأمین مالی تروریسم و ۴- شبکه اجرای قوانین مربوط به جرائم مالی.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.