• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

ترامپ به ایران شماره تلفن داد ! / جان کری ادعای ترامپ را تکذیب کرد

  • کد خبر : 2190
  • 11 می 2019 - 5:16

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه در کنفرانس خبری کاخ سفید خطاب به مقامات ایرانی گفت به من زنگ بزنید.
یک منبع آگاه گفت شماره تلفن به ایران داده نمی‌شود، مگر اینکه ایرانی‌ها مشخصا درخواست کنند، هرچند چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد. کاخ سفید مدعی شده است که ترامپ در این زمینه صادق است..

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اعزام یک ناو هواپیمابر به منطقه برای مقابله با ایران، ادعاهای مطرح‌شده در رسانه‌ها را تکرار کرد و گفت اطلاعاتی در دست است که تهران قصد حمله به نیروهای آمریکایی را داشته است.

او در ادامه گفت: «می‌دانید دوست دارم درباره ایران چه اتفاقی بیفتد؟ دوست دارم به من زنگ بزنند. می‌دانید که جان کری با آنها زیاد صحبت می‌کند. جان کری بهشان می‌گوید که زنگ نزنند. این نقض قانون لوگان است و او باید بابت این تعقیب قضایی شود، ولی آدم‌های من نمی‌خواهند کاری کنند که…. فقط دموکرات‌ها از این جور کارها انجام می‌دهند.»

جان کری ادعای ترامپ را تکذیب کرد/ تقصیر من نیست اگر ایرانی‌ها به تو زنگ نمی‌زنند!

 سخنگوی جان کری اعلام کرد: هر چیزی که رئیس‌جمهور ترامپ امروز گفت، صرفاً غلط است؛ ختم ماجرا.

 او گفت متأسفانه درباره نحوه استفاده از دیپلماسی برای امن نگه داشتن آمریکا نیز در اشتباه بوده است. همچنین ترامپ درباره واقعیت‌ها و درباره قانون اشتباه می‌کند .

سخنگوی وزیر امور خارجه پیشین آمریکا تصریح کرد: کری به مذاکره بر سر یک توافق هسته‌ای کمک کرد که برای حل یک مشکل دشوار، کارآمد بود. جهان در آن زمان از آن حمایت کرد و اکنون هم از آن حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از این مدعی شد، جان کری باید به دلیل نقض قانون «لوگان» و ارتباط و گفت‌وگو با ایران مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. قانون «لوگان» جزو قوانین فدرال ایالات متحده است که بر اساس آن مذاکره افراد غیرمجاز با دولت‌هایی که با آمریکا دچار مناقشه هستند، جرم تلقی می‌شود.

ترامپ در اظهارات اخیر خود ضمن تأکید بر نقض قانون لوگان توسط کری، ادعا کرده است: او با ایران صحبت می‌کند و کرده است. او ملاقات‌ها و تماس‌های تلفنی زیادی داشته و به آن‌ها می‌گوید که چه کار کنند. این نقض کامل قانون لوگان است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2190

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.