• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
23

زور کرونا هم به کنکور نرسید!

  • کد خبر : 21903
  • 12 جولای 2020 - 12:36

بر اساس آخرین مصوبه ها، کنکور سراسری و آزمون های تحصیلات عالی در تاریخ هایی که از قبل اعلام شدند برگزار خواهند شد. برگزاری کنکور در کرونا منوط به رعایت بسیار دقیق سخت ترین پروتکل های بهداشتی می باشد.

برگزاری کنکور در کرونا

اوایل اسفند ۹۸ بود که اعلام شد کشور ما هم هدف ویروس کرونا قرار گرفته و رفته رفته اوضاع وخیم تر شد. پس از همه گیری کووید ۱۹ و شیوع گسترده آن تا اواخر فروردین ماه، تاریخ برگزاری آزمون های سراسری ورود به دانشگاه ها به تعویق افتاد. با اوج گیری دوباره کرونا در تیرماه، مجددا وضعیت کنکور در هاله ای از ابهام قرار گرفت. مسئولین وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسات خود راجع به آزمون های سراسری بحث کردند و در نهایت با مسئولین سازمان سنجش به توافق رسیدند. بر اساس آخرین مصوبه ها، کنکور سراسری و آزمون های تحصیلات عالی در تاریخ هایی که از قبل اعلام شدند برگزار خواهند شد. برگزاری کنکور در کرونا منوط به رعایت بسیار دقیق سخت ترین پروتکل های بهداشتی می باشد.

همه چیز درباره برگزاری کنکور در کرونا

امسال هم همچون سالهای گذشته، کنکور متقاضیان بسیار زیادی دارد. دانش آموزانی که به دنبال دستیابی به رویاهای خود بیش از یک سال برنامه ریزی کرده اند تا وارد بهترین دانشگاه های کشور شوند. فارغ التحصیلان هم به دنبال پیشرفت، متقاضی شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی هستند. اما آیا برگزاری کنکور در موج دوم کرونا ویروس تهدید جانی برای این جمعیت ندارد؟ بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، شدیدترین تدابیر بهداشتی برای برگزاری آزمون های سراسری در نظر گرفته شده است. مراکز برگزار کننده باید سالن های بیشتری را برای این منظور اختصاص دهند تا داوطلبان بیشترین فاصله فیزیکی را از یکدیگر داشته باشند. استفاده از ماسک برای تمام داوطلبان اجباری است و به افراد بدون ماسک اجازه ورود داده نمی شود. فاصله صندلی ها از یکدیگر حداقل ۱۶۰ سانتی متر تعیین شده تا شرکت کنندگان بیشتری فاصله فیزیکی را با یکدیگر داشته باشند.

داوطلبین مبتلا به کرونا چگونه کنکور می دهند؟

متاسفانه تا امروز شمار زیادی از هموطنان به ویروس کرونای جدید مبتلا شده اند. بدون شک از میان داوطلبان کنکور هم افرادی مبتلا به این ویروس هستند که ناقل محسوب می شوند. ابراهیم خدایی، معاون وزیر علوم، در گفتگویی عنوان کرده که برگزاری کنکور در کرونا برای افراد مبتلا به این بیماری، به شکل متفاوت خواهد بود. متقاضیانی که بیمار هستند، در فضایی جدا از دیگر داوطلبین آزمون می دهند و تدابیر ویژه ای برای آنها اندیشیده شده است.

حتی بیماران بستری در بیمارستان هم با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همان محیط بیمارستان آزمون می دهند. همچنین افرادی که در منزل قرنطینه هستند، در یکی از محیط های امن مورد تایید وزارت بهداشت، مانند بیمارستان یا کلینیک برای شرکت در کنکور حاضر می شوند. با این تدابیر، افراد بیمار و افراد سالم هنگام برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در یک محیط عمومی مشترک حضور نخواهند داشت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.