• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
24

TSMC تولید تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ را آغاز کرد

  • کد خبر : 21964
  • 13 جولای 2020 - 17:27

شرکت تایوانی TSMC شروع به تولید تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ کرده است و این تراشه اولین محصول کوالکام مبتنی بر فناوری لیتوگرافی ۵ نانومتری خواهد بود.

تراشه‌ی اسنپدراگون 875

شرکت تایوانی TSMC شروع به تولید تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ کرده است و این تراشه اولین محصول کوالکام مبتنی بر فناوری لیتوگرافی ۵ نانومتری خواهد بود؛ در این فناوری ساخت می‌توان ۱۷۱٫۳ میلیون ترانزیستور در هر میلی‌متر مربع تعبیه کرد و این رقم برای نسل قبلی که مبتنی بر فناوری ۷ نانومتری است ۹۶٫۵ میلیون ترانزیستور در هر میلی‌متر مربع می‌رسد.

بنابراین قدرت و بازده‌ی این تراشه افزایش یافته و به لطف این فناوری تراشه‌ی  Snapdragon 875 نسبت به نسل پیشین تغییراتی از جمله میزان کاهش میزان مصرف باتری و افزایش توان پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی را به دنبال دارد.

مقایسه‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ و اسنپدراگون ۸۶۵

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ حدود ۵۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارد و برای پردازش اطلاعات گرافیکی هم در این تراشه، پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۶۰ با توانایی محاسباتی بیشتر نسبت به نسل گذشته، در نظر گرفته شده است.

هسته‌های پردازنده‌ی مرکزی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول شامل یک هسته X1 است که دارای ۳۰ درصد توان محاسباتی بیشتر نسبت به Cortex A77 می‌باشد.

در دسته‌ی دوم سه هسته Cortex A78 قرار می‌گیرند که نسبت به Cortex A77 از ۲۰ درصد توانایی محاسباتی بیشتری برخوردارند. احتمالا در دسته‌ی سوم هم ۴ هسته از نوع Cortex A77 تعبیه می‌شود.

جدیدترین تراشه‌ی کوالکام برخلاف مودم اسنپدراگون ۸۷۶ که به صورت مستقل روی مادربورد نصب می‌شود، از مودم ۵G یکپارچه X60 بهره می‌برد که روی تراشه کار گذاشته شده است و از امواج میلی‌متری و فرکانس‌های پایین‌تر از ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

تراشه‌ اسنپدراگون ۸۷۵ و دروبین‌های سلفی مخفی شده در پشت نمایشگر!

براساس گزارش‌های منتشر شده از جانب کوالکام، هفت عدد از گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ از قابلیت دوربین سلفی مخفی شده پشت نمایشگر برخوردار شده‌اند.

در ابتدا دوربین‌ سلفی قرار گرفته در بالای نمایشگر گوشی‌های هوشمند، به منظور بهره‌مندی کاربر از تجربه‌ی بصری بهتر، جای خود را به دوربین سلفی کشویی تعبیه شده در حاشیه‌ی نمایشگر دادند؛ اما پس از مدتی نگرانی‌هایی از قبیل فرسوده شدن لولاها و اختلال در حالت کشویی، این ترند را از چشم کاربران انداخت.

به هر حال انتظار می‌رود نوکیا ۹٫۳ PureView یکی از محصولاتی باشد که با این قابلیت عرضه می‌شود و باید دید این فناوری چه تاثیری روی قیمت این محصول خواهد گذاشت!

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21964

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.