• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

سرعت اینترنت ۶G بیش از ۱ ترابایت در ثانیه خواهد بود

  • کد خبر : 22064
  • 15 جولای 2020 - 14:01

وزارت علوم و تکنولوژی چین در حال توسعه نسل جدید اینترنت ۶G است که به گفته این وزارتخانه، می‌تواند بیش از ۱ ترابایت در ثانیه سرعت داشته باشد که ۸ هزار برابر سرعت نسل پنجم را در اختیار کاربران قرار دهد.

اینترنت 6G

در شرایطی که اینترنت ۵G هنوز وارد بسیاری از کشورها نشده است، اما محققان در حال حاضر روی شبکه بی سیم نسل بعدی کار می کنند. شبکه ۶G که به نظر می رسد می تواند به معنای واقعی کلمه مفهوم سرعت ارتباط در جهان را تغییر دهد.

سرعت اینترنت ۶G می تواند تا ۱ ترابایت در ثانیه برسد

وزارت علم و تکنولوژی چین در حال حاضر مشغول انجام کارهای مقدماتی در مورد ۶G است و طرح هایی اولیه از آنچه که ممکن است چندین سال بعد انجام شود را ارائه کرده است. طبق گزارشات، سرعت دانلود شبکه ۶G میتواند به مرز ۱ ترابایت در ثانیه برسد، این مقدار برابر ۱۰۰۰ گیگابایت در ثانیه و یا ۸۰۰۰ گیگابیت در ثانیه است.

این عدد ۸۰۰۰ برابر سرعتی است که شبکه ۵G توانایی دستیابی به آن را دارد. البته تمام این ها فعلا در حد تئوری هستند، ولی همانطور که انتظار داریم ۵G با خود تکنولوژی ها و صنعت های جدیدی را بیاورد، قطعا ۶G نیز چنین خواهد بود. برای مثال دکتر مهیار شیروان مقدم، پروفسور دانشگاه سیدنی، میگوید که با اینترنت ۶G مردم خواهند توانست دیوایس هایشان را با مغزشان کنترل کنند!

برای این که ذهنیت بهتری از چنین سرعت بالایی داشته باشید کافیست بدانید با این سرعت میتوانید یک بازی ۶۰ گیگابایتی را در حدود یک ثانیه دانلود کنید!!

اینترنت ۶G چه زمانی راه اندازی می‌شود؟

هنوز سال ها تا رسیدن ۶G فاصله داریم. در نظر بگیرید که Verizon شبکه ۴G را در ۵ دسامبر ۲۰۱۰ در ایالات متحده راه اندازی کرد؛ الان با گذشت بیش از ۹ سال، همین شرکت شبکه ۵G را به صورت بسیار محدود اجرائی کرده است. الان اپراتور T-Mobile تنها ارائه دهنده سرویسی است که پوشش ۵G را به صورت سراسری در آمریکا راه اندازی کرده است (البته از طریق فرکانس ۶۰۰ مگاهرتزی).

ظاهرا برای استفاده از سرعت شگفت انگیز ۶G باید حداقل تا ۲۰۲۹-۲۰۳۰ صبر کنیم. خودتان را برای آن تاریخ آماده کنید.

 

اما سئوال اصلی اینجاست که واقعا به چنین سرعت بالایی نیاز داریم؟

پاسخ قطعا مثبت است چرا که در آینده نه چندان دور بیش از هر زمان دیگری ، نسل جدید ارتباطات بی سیم سلولی مجموعه ای از فناوری های متفاوت، از جمله یادگیری عمیق و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ را در خود جای می دهد. معرفی ۵G در واقع در پاسخ به همین نیازها صورت گرفت و تنها سکوی پرتاب به نسل بسیار سریعتر اینترنت بی سیم خواهد بود.

البته دقت داشته باشید راه اندازی نسل جدید به این سرعت انجام نخواهد شد و حتی برخی محققان راه اندازی عملی نسل ۶G را ظرف حدود شش سال آینده محتمل میدانند. حتی نسل فعلی ۵G نیز در حال حاضر در بسیاری از شهرها و حتی برخی کشورها هنوز عملی و همه گیر نشده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.