• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10

قطری ها بی سر و صدا به تهران آمدند

  • کد خبر : 2229
  • 12 می 2019 - 8:46

قطری ها بی سروصدا به تهران آمدند…

 به گزارش پایگاه خبری دخالت ‏هواپیمای اختصاصی ‎قطر با شماره a7mbk دیروز به ‎تهران آمد و پس از هفت ساعت توقف در ‎ایران ، به ‎دوحه بازگشت.  این اتفاق هنوز رسانه ای نشده و در حد حدس و گمان است .

یکی از مناطق مورد استفاده برای تحرکات نظامی آمریکا علیه ایران قطر است که از جمله استقرار هواپیما های ب ۵۲ است.

 

همچنین مایک پمپئو در گفتگو با شبکه خبری «سی ان بی سی» بار دیگر ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران عامل بانفوذ و اصلی بی‌ثبات کننده در منطقه و تهدیدی فعال برای منافع آمریکا است.

وی ادعا کرد کاخ سفید از هر فرصتی برای مذاکره با ایران استقبال می‌کند. و ایران  را عامل بی‌ثباتی و آشوب در منطقه دانست

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین مدعی شد دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در حال تقویت ظرفیت نیروهایش در منطقه  است برای که تهدیدات ایران رو به افزایش است و همین دلیل است که آمریکا تصمیم گرفت ناو هواپیمابر و یگان بمب‌افکن ضربتی را در منطقه خاورمیانه مستقر کند.

‏هواپیمای اختصاصی ‎قطر با شماره a7mbk دیروز به ‎تهران آمد

قطری ها بی سروصدا به تهران آمدند/ مایک پمپئو  : واشنگتن به دنبال جنگ نیست

همچنین مایک پمپئو افزود: «ما همه کارهای لازم را انجام داده‌ایم تا وضعیت امنیتی خود را به بالاترین حد توانایی برسانیم. اما ما همچنین می‌خواهیم که مطمئن شویم که نیروهای بازدارنده خود را هم در صحنه داریم، به‌این‌ترتیب، در صورتی که ایران تصمیم به نزدیک شدن به منافع آمریکایی‌ها بگیرد چه در عراق یا افغانستان یا یمن یا هر مکان دیگری در خاورمیانه ما این آمادگی را خواهیم داشت که به آن پاسخ مناسب دهیم.»

وی ادامه داد :  واشنگتن به دنبال جنگ نیست و  گفت : «ما قصد نداریم که اشتباه محاسباتی مرتکب شویم. هدف ما جنگ نیست. هدف ما تغییر رفتار ایران است. شما می‌دانید که ما اغلب در خلیج‌فارس ناو هواپیمابر داشته‌ایم اما این بار رئیس‌جمهور دونالد ترامپ خواست که این اطمینان را داشته باشد که در صورت وقوع هر رخدادی ما آمادگی لازم برای پاسخگویی مناسب را داشته باشیم.»

وی ادامه داد که زمینه‌های دیپلماتیک حل بحران را هم فراهم کرده است اما تصریح کرد که راه‌حل دیپلماتیک قطعاً تنها گزینه آمریکا نیست.

در حال حاضر، واشنگتن با اعزام ناو هواپیمابر تهاجمی، استقرار یگان‌هایی از بمب‌افکن‌های ب-۵۲ ضربتی، قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامیدر لیست سازمان‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های گسترده بر صنایع نفت، آهن، آلومینیوم و مس ایران قصد دارد تهران را بیش‌ازپیش تحت‌فشار قرار دهد و در عین حال، ادعا می‌کند که قصد جنگ ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2229

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.