• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13

نتایج انتخابات پارلمانی سوریه اعلام شد

  • کد خبر : 22334
  • 22 جولای 2020 - 10:29

رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه در کنفرانس خبری سه‌شنبه ۳۱ تیرماه نتایج انتخابات پارلمانی را اعلام کرد. حزب بشار اسد پیروز انتخابات شد.

نتایج انتخابات پارلمانی سوریه

کمیته عالی انتخابات سوریه نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی این کشور را که روز یکشنبه برگزار شد، اعلام کرد. حزب بشار اسد پیروز انتخابات شد.

سامر زمریق، رئیس کمیته عالی قضایی سوریه نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی را اعلام کرد و گفت: کمیته‌های فرعی قضایی در استان‌ها شمارش آرا را پایان داده و نتایج را در اختیار کمیته عالی گذاشتند.

انتخابات روز یکشنبه سوریه، سومین انتخابات پارلمانی بود که سوری‌ها از آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ آن را تجربه کرده‌اند و در آن ۱۶۵۶ نامزد از جمله ۲۰۰ زن برای به دست آوردن کرسی پارلمان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رئیس کمیته عالی قضایی سوریه میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را ۳۳٫۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: یکی از دلایل کاهش مشارکت مردم در این انتخابات، ویروس کرونا بوده است. تعداد واجد رای دادن شش میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۸۷ تن بود.

سامر زمریق، حزب حاکم بعث و هم پیمانانش اکثریت کرسی ها را به دست آوردند. بر اساس نتایج شمارش آرا لیست وحدت ملی از مجموع ۲۵۰ کرسی ۱۷۷ کرسی را کسب کرد.

در انتخابات روز یکشنبه سوریه، سومین انتخابات پارلمانی بود که سوری‌ها از آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ آن را تجربه کرده‌اند، که در این انتخابات ۱۶۵۶ نامزد از جمله ۲۰۰ نامزد زن برای عضویت در پارلمان ۲۵۰ نفری سوریه رقابت کردند. این در حالی است که کمیته عالی قضایی تصمیم گرفت انتخابات و شمارش در پنج مرکز اخذی رای مجددا انجام شود، دو مرکز در حومه حلب، یک مرکز در دیرالزور و دو مرکز در حلب بودند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.