• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

احتمال کاندید شدن پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قوت گرفت

  • کد خبر : 22346
  • 22 جولای 2020 - 14:09

مسعود پزشکیان : فعلا درحال ارزیابی وضعیت هستم و در صورتی که به این نتیجه برسم که حضورم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌تواند برای کشور مفید و موثر باشد، اعلام نامزدی خواهم کرد.

احتمال حضور مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وجود دارد، همچنین او به طور تلویحی این مسئله را تایید کرده است.

پزشکیان نایب رئیس اول مجلس دهم و وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از چهره‌ های سرشناس اصلاح طلب است.

یکی از نزدیکان پزشکیان از قوت گرفتن احتمال کاندیداتوری وی خبر داد و افزود: این مسئله احتمالا به زودی اعلام عمومی خواهد شد. در همین حال پزشکیان در جمعی که بر حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تأکید داشتند، گفته است: فعلا درحال ارزیابی وضعیت هستم و در صورتی که به این نتیجه برسم که حضورم در انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند برای کشور مفید و موثر باشد، اعلام نامزدی خواهم کرد.

بیوگرافی مسعود پزشکیان ؛ کاندید احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

مسعود پزشکیان متولد ۷ مهر ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی، سیاستمدار اصلاح طلب، نایب رئیس اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو است. وی در دوره‌های نهم و هشتم نیز نماینده همین حوزه انتخابیه و همچنین در دولت هشتم وزیر بهداشت بود.

اخذ مدرک پزشکی و فعالیت در این حوزه

پزشکیان دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۶۴ به پایان رسانید و در سمت مربی فیزیولوژی شروع به تدریس در دانشکده پزشکی نمود. در سال ۱۳۶۹ تخصص خود در رشته جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد و سپس در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت نمود و بلافاصله در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام گردید که بعد‌ها رئیس این بیمارستان شد.

در سال ۱۳۷۳ به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز منصوب گردید که ریاست وی بر این دانشگاه تا سال ۱۳۷۹ ادامه داشت. سپس به تهران منتقل شده و به مدت ۶ ماه سمت معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را عهده‌دار گشت. سرانجام در دور دوم ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجلس رأی اعتماد گرفت.

حضور پزشکیان در انتخابات

پزشکیان در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران (۱۳۹۲) با حضور در وزارت کشور در این انتخابات نام‌نویسی کرد، اما صلاحیت وی تأیید نشد. مسعود پزشکیان در ۷ اسفند ۱۳۹۴ و همزمان با برگزاری انتخابات مجلس دهم، وی توانست با کسب ۲۶۱٬۳۹۴ رأی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، به عنوان نخستین نامزد پیروز انتخابات در این حوزه، راهی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود و همچنین وی توانست رکورد رأی مردم تبریز در انتخابات مجلس شورای اسلامی را بشکند. او در این انتخابات در لیست امید در انتخابات شورا‌های شهر و روستا قرار داشت.

نایب رئیس اول مجلس دهم

پزشکیان در انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس دهم به عنوان نامزد فراکسیون امید برای نایب رییسی ثبت نام کرد و توانست با کسب ۱۵۸ رای نایب رئیس اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.