• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

خرابکاری علیه کشتی‌های اماراتی در نزدیکی تنگه هرمز

  • کد خبر : 2236
  • 13 می 2019 - 4:51

به گزارش گروه پایگاه خبری دخالت، روزنامه فایننشال تایمز با اشاره درباره خرابکاری علیه کشتی‌های اماراتی علیه ۴ کشتی این کشور در بندر الفجیره نوشت: این حادثه در منطقه سوخت گیری تانکرهای نفتکش در نزدیکی قلمروی امارات در دریای عمان و در نزدیکی تنگه هرمز رخ داده است، منطقه‌ای که یک گذرگاه اصلی برای صادرات این کشورهای سرشار از نفت است.

وزارت خارجه امارات در این بیانیه گفته؛ انجام این خرابکاری علیه کشتیهای تجاری و غیرنظامی و تهدید امنیت و جان خدمه و کارکنان این کشتیها یک «روند جدی» بوده است.

فایننشال تایمز با بیان اینکه، امارات هدف قرارگرفتن کشتی‌های تجاری خود را تأیید کرد افزود: این عملیات درحالی رخ داده که تنشها در خلیج فارس به خاطر تحریمهای آمریکا علیه ایران و صادرات نفت این کشور افزایش یافته است.

این گزارش در ادامه اضافه می‌کند، آمریکا در حال تقویت حضور نظامی خود در خلیج فارس در بحبوحه افزایش تهدیدها از طرف ایران است؛ تهدیدهای ادعایی که جمهوری اسلامی ایران آن را رد کرده است. این درحالیست که افزایش فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران و صادرات نفت این کشور از سوی عربستان سعودی و امارات عربی متحده مورد استقبال قرار گرفته است.

وزارت خارجه امارات در ادامه بیانیه خود گفته: «جامعه جهانی باید مسئولیت منع تلاش‌‌ها برای آسیب زدن به خطوط کشتیرانی را بر عهده بگیرد».

دولت امارات تاکید کرده که «عملیات مخرب، امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کند».

براساس گزارشها، تیم تحقیقات بین‌المللی یکشنبه‌شب برای بررسی حادثه «هدف قرار گرفتن چهار کشتی تجاری» در نزدیکی آب‌‌های سرزمینی امارات، وارد بندر فجیره شده است.

امارات هدف قرارگرفتن کشتی‌های تجاری خود را تأیید کرد

ایران خواهان روشن شدن ابعاد حوادث پیش آمده برای چند کشتی در دریای عمان شد

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حوادث روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت برای چند کشتی در دریای عمان را نگران کننده و تاسف بار خواند  و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه  شد.

وی با  اشاره به تاثیر منفی این حوادث بر سلامت کشتیرانی و امنیت عبور و مرور دریایی نسبت به هرگونه دسیسه از سوی بدخواهان جهت برهم زدن ثبات و امنیت در منطقه هشدار داد و خواهان هوشیاری کشورهای منطقه نسبت به هرگونه ماجراجویی از سوی عوامل خارجی شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2236

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.