• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
29

نخستین سایت “۵G” ایران راه اندازی شد

  • کد خبر : 22360
  • 22 جولای 2020 - 17:19

نخستین سایت ۵G در ایران، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایرانسل در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، واقع در خیابان کارگر شمالی تهران راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی سایت 5G
 حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت گفت: می‌خواهم این خبر خوب را بدهم که به زودی و طی روز‌های آینده، نسل پنجم تلفن همراه (۵G) در کشور عرضه خواهد شد.

روحانی گفت: سال گذشته در این زمان مرکز هوش مصنوعی را در تهران افتتاح کردیم و امروز هم اعلام میکنیم که طی روز‌های آینده نسل پنجم تلفن همراه در تهران راه اندازی خواهد شد و به مرور توسعه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: اکنون در بسیاری از روستا‌های کشور نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه عرضه شده و ارتباطات برقرار است و دسترسی به خدمات نسل سه و چهار تلفن همراه، نجات بخش وضعیت فعلی بوده است.

سخنان آذری جهرمی درباره‌ی راه‌اندازی سایت “۵G” اینترنت

پیش از این آذری جهرمی درباره راه اندازی قریب الوقوع نسل پنجم تلفن همراه گفته بود: این پروژه حائز اهمیت است و همراه اول باید روی این حوزه کار کند تا این پروژه به سرانجام برسد و ورود ۵G به ایران رقم بخورد.

وی تصریح کرده بود: تجهیزات وارد ایران شده است و ظرف یکی دو هفته آینده نمونه آزمایشی ۵G در مرکز مخابرات ایران رونمایی می‌شود و در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد و امیدواریم تا شهریور ماه هم به استفاده عملیاتی برسد.

راه‌اندازی دومین سایت نسل پنجم “۵G” اینترنت

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، پیش از این نیز در شهریورماه ۱۳۹۶، نخستین آزمایش شبکه ۵G در ایران را انجام داده و نمونه‌ای از شبکه کامل (End to End) نسل پنج، شامل هسته شبکه و رادیو را در حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آزمایش کرده بود.

در روزهای آینده، ایرانسل دومین سایت نسل پنجم را در ساختمان مرکزی خود و در هفته‌های پیش‌رو نیز سایت‌های بعدی ۵G خود را با اولویت مراکز علمی، تحقیقاتی و نیز مراکز مهم شهری، راه‌اندازی خواهد کرد.

مزایای نسل پنجم “۵G” اینترنت

شبکه نسل پنج تلفن همراه (۵G)، دارای مزایایی نظیر سرعت بیشتر، تأخیر کمتر، تعداد و تراکم کاربر بالاتر و شبکه پایدارتر است که این مزایا، منجر به مدیریت خدمات حیاتی، دستیابی به پهن باند سریعتر در همه جا و بهره‌گیری از اینترنت اشیای انبوه می‌شود.

این تکنولوژی می‌تواند در خصوص مواردی چون بهداشت و سلامت، دولت همراه، کشاورزی، حمل و نقل، انرژی و مسائل مالی راهگشا باشد و پیش‌بینی می‌شود که در آیندۀ نزدیک، ۵G اثر قابل توجهی بر اقتصاد جهان داشته باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.