• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

تهدید هواپیمای مسافربری ماهان توسط دو جنگنده مهاجم در آسمان سوریه

  • کد خبر : 22426
  • 24 جولای 2020 - 16:16

هواپیمای مسافربری ماهان که به مقصد بیروت پرواز کرده بود در آسمان کشور سوریه توسط دو جنگنده اسرائیلی تهدید شده است و برخی مسافران آسیب دیدند.

تهدید هواپیمای مسافربری ماهان

شامگاه پنجشنبه پرواز ۱۱۵۲ هواپیمای مسافربری ماهان از تهران به بیروت به دلیل حرکت خطرناک و تهدید آمیز یک یا چند جنگنده ناشناس با مشکل مواجه شد و برخی مسافران این پرواز به دلیل رفتار خارج از قانون این جنگنده ها آسیب دیدند و در فرودگاه بیروت این هواپیما به زمین نشست.

بر اساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان، دوجنگنده ای که این هواپیما را در آسمان سوریه تهدید کرده اند آمریکایی بوده اند.

درگفتگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است آنها خود را آمریکایی معرفی کرده اند.

در صورت تایید نهایی انجام این اقدام از سوی جنگنده های امریکایی انتظار می رود در اولین گام، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی به منظور اعلام اعتراض رسمی جمهوری اسلامی نسبت به راهزنی هوایی جنگنده های ارتش تروریست آمریکا و تهدید جان مسافران پرواز مسافری انجام شود.

به دلیل حرکت خطرناک و تهدید آمیز این جنگنده ها، خلبان هواپیمای ماهان مجبور به کاهش شدید ارتفاع شده و به همین دلیل برخی از مسافران هواپیما آسیب دیدند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد این موضوع اظهار داشت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید شده است که چنانچه هر حادثه ای در مسیر برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد جمهوری اسلامی ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.