• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
15

آغار ثبت نام متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن

  • کد خبر : 22459
  • 25 جولای 2020 - 14:00

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران به منظور ساماندهی بازار اجاره بر اساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام وزارت راه و شهرسازی، از امروز ۴ مرداد ۹۹ آغاز شد.

ثبت نام وام ودیعه مسکن

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در مناطق شهری طبق اعلام انجام گرفته در تهران ۵۰ میلیون تومان و در سایر کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۳۰ میلیون تومان خواهد بود. در سایر شهرها طبق مصوبه انجام گرفته ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب دیده کرونا بوده و با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجران واجد شرایط پرداخت می شود. طبق اعلام انجام گرفته در دوره قرارداد صرفا سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

تعیین اولویت‌های وام کمک ودیعه مسکن

براساس شرایط اعلام شده، مستاجران باید در پایان مدت قرارداد، اصل وام را به بانک بازگردانند. ضمن اینکه محمد اسلامی با بیان این که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای وام ودیعه در نظر گرفته شده است.

گروه های مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، کارمندان دولت و کارگرانی که حقوق‌بگیر ثابت هستند و خانوارهای پنج نفره (پدر و مادر و سه فرزند) و بیشتر و همچنین خانه‌اولی‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و همچنین تحت پوششان سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار، در اولویت دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن هستند.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران

متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه کرده و سپس در زمان‌بندی اعلامی باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس tem.mrud.ir ثبت نام کنند. متقاضیان دریافت این تسهیلات لازم است شرایط مندرج در ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند که این شرایط عبارتند از داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا است. همچنین متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی  یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

اتمام زمان ثبت‌نام ۹ مرداد ۹۹

همچنین مدت یک هفته ای برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است. واجدان شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق پیامک اقدام به ثبت‌نام کنند. به همین منظور باید کدملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی ارسال شود. لازم به ذکر است که مهلت ثبت‌نام در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۹ مرداد به اتمام خواهد رسید. اطلاعات بیشتر از طریق نشانی www.tem/mrud.ir به متقاضیان اعلام می شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.