• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
14

آتش سوزی گسترده کالیفرنیا ۱۰۰ هزار نفر را بی خانمان کرد

  • کد خبر : 22768
  • 02 آگوست 2020 - 15:49

مقام‌های کالیفرنیا آمریکا با گسترش آتش سوزی جنگل‌های جنوب این ایالت، دستور تخلیه به ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان برخی مناطق را صادر کردند.

آتش سوزی کالیفرنیا

عصر روز گذشته، آتش سوزی وسیعی در شهر “لس‌آنجلس” واقع در جنوب کالیفرنیا رخ داد؛ شعله‌های آتش همچنان در حال پیشروی هستند، ۳۷۵ آتش‌نشان برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها وارد عمل شده‌اند اما حریق مهار نشده است.

با شعله ور شدن آتش سوزی در کنار حاشیه شمالی لس‌آنجلس و عدم کنترل آن توسط آتش‌نشان‌ها، مقامات شهر لس‌آنجلس به ۲۰ هزار ساختمان مسکونی دستور تخلیه دادند؛ “میشل مور” رییس پلیس شهر لس‌آنجلس در مصاحبه با خبرگزاری‌ها گفت:« به ۱۰۰ هزار نفر و ۲۰هزار ساختمان مسکونی دستور تخلیه صادر شده است و تاکنون علت آتش‌ سوزی مشخص نشده است و کماکان تحقیقات ادامه دارند.»

اداره آتش نشانی لس‌آنجلس روز جمعه اعلام کرد که آتش “زین ریج” به بیش از ۷۵۰۰ هکتار زمین خسارت وارد کرده و ۱۳ درصد اراضی منطقه را به کلی سوزانده است؛  تقریباً ۴۷۰۰ هکتار توسط شعله‌های آتش نابود شده است که منجر به از بین رفتن حداقل ۳۱ سازه شده است.

رئیس آتش نشانی شهر لس‌آنجلس اظهار داشت: «وزش باد شدید از ۲۰-۲۵ مایل در ساعت با غشاهای بیش از ۵۰ مایل در ساعت و رطوبت ۳درصد، آتش را به سرعت گسترش می‌دهد و دود حاصل از آن تمام شهر را در بر گرفته است.»؛ با افزایش قدرت بادهای “سانتا آنا” که از دره “سان فرناندو” شروع شده است، امکان گسترش هرچه بیشتر آتش به نواحی شمالی وجود دارد.

برق بیشتر از ۲۰هزار خانه در مناطق لس‌آنجلس، ونتورا، سن برناردینو و ادیسون از بعدازظهر جمعه قطع است؛ این قطعی برق تاکنون ادامه داشته است؛ همچنین ۷۶ ساختمان کاملا نابود شده‌اند و ۱۳ ساختمان دیگر نیز در حال نابودی هستند. تاکنون یک نفر در این آتش سوزی سوخته و جان خود را از دست داده‌است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.