• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

جزئیات اخذ مالیات از خریداران سکه های بانک مرکزی

  • کد خبر : 22801
  • 03 آگوست 2020 - 14:14

محمد مسیح، معاون سازمان امور مالیاتی درباره اخذ مالیات از خریداران سکه های بانک مرکزی اظهار داشت: کسانی که در جریان عرضه سکه از سوی بانک مرکزی اقدام به خرید کرده اند تا سقف معینی مشمول پرداخت مالیات مقطوع می‌شوند.

مالیات خریداران سکه های بانک مرکزی

بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به محدودیت‌های بیماری کرونا و با هدف حمایت از مشاغل خرد این دستورالعمل صادر شده و مشاغلی که مالیات عملکرد آن‌ها در سال ۹۷ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده برای سال ۹۸ بدون افزایش نرخ اعمال خواهد شد.

محمد مسیح، معاون سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: برای مشاغلی که مالیات عملکرد سال ۹۷ آن‌ها دو میلیون و پانصد تا پنج میلیون تومان بوده رشد ۴ درصد، بین ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان، ۸ درصد و ۱۰ میلیون تومان به بالا ۱۲ درصد افزایش در نظر گرفته شده است. امسال این امکان نیز در نظر گرفته شده که صاحبان مشاغل بتوانند با ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: مشاغلی که در سال ۹۷ فروش و درآمد آن‌ها حداکثر ۹۹۰ میلیون تومان است می‌تواند از ظرفیت این تبصره استفاده کنند که شامل صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم قانون مالیات‌های مستقیم و عمدتاً شامل سوپرمارکت‌ها خواربارها، نانوایی‌ها، املاک و مواردی از این دست هستند. صاحبان این مشاغل می‌توانند در پنج قسمت مساوی این مالیات مقطوع را پرداخت کنند.

جزئیات جدید اخذ مالیات از خریداران سکه های بانک مرکزی

محمد مسیح،معاون سازمان امور مالیاتی درباره مالیات خرید سکه، گفت: کسانی که در جریان عرضه سکه از سوی بانک مرکزی اقدام به خرید کرده اند تا سقف معینی مشمول پرداخت مالیات مقطوع می‌شوند و دستورالعمل دقیق آن طی یکی دو روز آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: خریداران سکه که سکه‌های خود را عرضه می‌کنند و به فروش می‌رسانند باید حتماً نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و همچنین پرداخت مالیات متعلق آن اقدام کنند.

محمد مسیح با بیان اینکه ما اطلاعات مربوط به خریداران سکه را در اختیار داریم گفت: عرضه و فروش این سکه‌ها نیز در نهایت برای ما مشخص خواهد شد و مالیات ان‌را نهایتاً مطالبه خواهیم کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خریداران سکه با تعداد بالا در صورت پرداخت نکردن مالیات شامل جرایمی می‌شوند که غیرقابل بخشودگی است.

رشد ۳۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۴ ماهه

محمد مسیح در مورد وضعیت درآمدهای مالیاتی طی ۴ ماه سال ۹۹ به تنگنای بودجه ای ناشی از تحریم و شرایط کرونا، تصریح کرد: علی‌رغم این که اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی به مرداد ماه و شهریور ماه منتقل شده و همچنین مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار امسال نیز به تعویق افتاد، وضعیت درآمدهای مالیاتی را خوب ارزیابی کرد.

مسیح ادامه داد: حدود ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ درآمدهای مالیاتی ۴ ماهه امسال رشد داشته است. عمده این رشد از محل مالیات های مستقیم است.

مسیحی یکی از رویکردهای سازمان امور مالیاتی رو تمرکز بر معوقات و مطالبات دانست و افزود: همچنین از ظرفیت بخشودگی جرایم نیز استفاده شد. روی پرونده های مهم انرژی گذاشتیم و فرآیند دادرسی برخی پرونده ها از جمله پرونده های مهم تسریع شد. از طرفی وقتی برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار مودی مالیات مقطوع تعیین می شود، بهره وری و کارآمد سازمان افزایش می یابد و بر مودیان پرریسک و فراریان مالیاتی متمرکز می شود.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه رصد تراکنش های مالی بانکی باعث شده رفتار فعالان اقتصادی تغییر کند و مودیان سعی می کنند مالیات را با درجه ای از تمکین بهتری پرداخت کنند، گفت: مجموع اینها اتفاقاتی است که سازمان مالیاتی دنبال می کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.