• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
15

کره شمالی به توسعه تسلیحات هسته ای خود ادامه می‌دهد

  • کد خبر : 22835
  • 04 آگوست 2020 - 10:02

بر اساس گزارش معتبر سازمان ملل، کره شمالی همچنان به توسعه برنامه تسلیحات هسته ای خود ادامه می‌دهد.

توسعه تسلیحات هسته ای کره شمالی

براساس یک گزارش محرمانه سازمان ملل، کره شمالی پیگیر توسعه تسلیحات هسته ای خود است و بسیاری از کشورها باور دارند که پیونگ‌یانگ “احتمالا تجهیزات هسته‌ای کوچک ‌شده برای سوار شدن روی کلاهک‌های موشک بالستیک کره شمالی تولید کرده است.”

این گزارش که توسط کارشناسان مستقل نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل منتشر شده می‌ گوید که کره شمالی شش تست هسته ای انجام داده و احتمالا این تست ها به این کشور کمک کرده تا تجهیزات کوچک هسته ای بسازد. پیونگ یانگ از سپتامبر ۲۰۱۷ تست هسته ای انجام نداده بود.

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند، کره شمالی در حال نقض تحریم‌ها از طریق صادرات‌های دریایی غیرقانونی زغال سنگ است، گرچه این کشور این اقدامات را موقتا از اواخر ژانویه و اوایل مارس ۲۰۲۰ بابت پاندمی ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده بود.

این گزارش داخلی، روز دوشنبه به کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت ۱۵ عضوی سازمان ملل ارائه شد.

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی چندی قبل ضمن مخالفت با درخواست آمریکا برای خلع سلاح اتمی این کشور، تاکید کرد توانمندی‌های اتمی که پیونگ‌یانگ به دست آورده، بقا و امنیت آن را تضمین کرده است. «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی در جلسه ای با کهنه ‌سربازان ارتش این کشور، گفت این بازدارندگی «مؤثر و مطمئن» پیونگ‌یانگ است که آینده و امنیت ملی دائمی برای کره شمالی به ارمغان می‌آورد.

وی در این نشست که به مناسبت سالگرد پایان جنگ کره برگزار شد، توضیح داد: «ما مسیر خودسازی و تبدیل شدن به یک کشور اتمی را طی کرده‌ایم و اکنون کشوری هستیم که می‌تواند از خود در برابر هر نوع تهدید نظامی یا فشار خارجی دفاع کند.»

رئیس کره‌شمالی بارها با درخواست واشنگتن برای خلع سلاح هسته‌ای  کشورش مخالفت کرده است.

گزارش سازمان ملل از تحرکات هسته‌ای کره‌شمالی روی موشک بالستیک

براساس گزارش سازمان ملل، یک کشور که نام آن اعلام نشد، ارزیابی کرده است که کره‌شمالی “احتمالا به دنبال توسعه بیشتر کوچک‌سازی است تا اجازه تلفیق پیشرفت‌های فناوری نظیر نفوذ بسته‌های کمکی یا به طور بالقوه، ساخت سیستم‌های کلاهک چندگانه را بدهد.”

در مه سال ۲۰۱۸ کره‌شمالی در راستای تعهدش به انفجار تونل‌هایی در اصلی‌ترین سایت آزمایش هسته‌ای خود موسوم به پونگئی-ری اقدام کرد که به گفته پیونگ‌یانگ اثبات تعهد آن به پایان آزمایش‌های هسته‌ای است. اما آنها به کارشناسان اجازه ندادند از تخریب این سایت بازدید به عمل آورند.

سازمان ملل می‌گوید، در شرایطی که تنها ورودی‌های تونل تخریب شده است و هیچ نشانه‌ای از تخریب کامل وجود ندارد، یک کشور ارزیابی کرده است که کره‌شمالی می‌تواند ظرف مدت سه ماه زیرساخت مورد نیاز برای یک آزمایش هسته‌ای را بازسازی و دوباره نصب کند.

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند، کره‌شمالی در حال نقض تحریم‌ها از جمله “از طریق صادرات‌های دریایی غیرقانونی زغال سنگ است، گرچه این کشور این اقدامات را موقتا از اواخر ژانویه و اوایل مارس ۲۰۲۰ بابت پاندمی ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده بود.

کره‌شمالی در سال گذشته دو میلیارد دلار با استفاده از حملات سایبری گسترده و پیچیده برای سرقت از بانک‌ها و تبادلات رمز ارز به دست آورده است. در تازه‌ترین گزارش سازمان ملل آمده است: این کمیته همچنان ارزیابی می‌کند که تامین‌کنندگان سرویس دارایی مجازی و دارایی‌های مجازی به همین شکل اهداف سودآور جمهوری دموکراتیک خلق کره برای درآمدزایی و همچنین استخراج رمز ارزها باقی بمانند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.