• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

تبلیغات انتخاباتی به فضای مجازی منتقل می‌شود

  • کد خبر : 22856
  • 04 آگوست 2020 - 14:22

جمال عرف، معاون وزیر کشور پیشنهاد داده است که تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی برگزار شود که در صورت نداشتن منع قانونی و تایید شورای نگهبان، تبلیغات نامزدها از میدانی به فضای مجازی انتقال داده می‌شود.

انتقال تبلیغات انتخابات به فضای مجازی

جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور نگرانی وزارت بهداشت اظهار داشت: در آخرین نشست کمیته امنیتی- انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد درباره دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یک نشست کارشناسی با کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بحث و تبادل نظر شود. این نشست هفته آینده برگزار و جمع بندی آن برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا منتقل خواهد شد.

معاون وزیر کشور با توجه به نگرانی‌های وزارت بهداشت درباره تبلیغات یک‌هفته‌ای نامزدهای انتخابات، گفت: این نگرانی به جایی است که ممکن است نامزدها در فرصت چند روزه برای تبلیغات انتخاباتی موجب ایجاد تجمعاتی شوند که این تجمعات به شیوع کرونا دامن بزند. همین دلیل پیشنهاد کردیم که با توجه به شرایط موجود تبلیغات به فضای مجازی انتقال شود.

انتقال تبلیغات انتخابات به فضای مجازی به شرط عدم تبلیغات میدانی

جمال عرف، معاون وزیر کشور تشریح کرد: اگر پیشنهاد انتقال تبلیغات انتخابات به فضای مجازی مورد تایید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بگیرد، موضوع را با شورای نگهبان هم در میان خواهیم گذاشت تا در صورت نداشتن منع قانونی این کار را انجام دهیم، اما به شرط عدم انجام تبلیغات به صورت میدانی برگزار خواهد شد.

عرف افزود: از آنجا که ۲ نفر از هر یک از این ۱۱ حوزه انتخابیه در مرحله اول رقابت کردند و در معرض رای مردم بودند و مردم نسبتا آنها را می‌شناسند، تبلیغات در فضای مجازی مشکلی برای معرفی بیشتر این افراد ایجاد نخواهد کرد.

معاون وزیر کشور اذعان داشت: ضمانت اجرایی این تصمیم را ستاد انتخابات و شورای نگهبان تامین می‌کنند که اگر نامزدی جمعیتی را در جایی جمع کرد با او برخورد شود.

جمل عرف بیان کرد: آنچه برای ما و همه مهم است سلامتی مردم است و اینکه مردم ۱۱ حوزه انتخابیه مدنظر بتوانند نماینده خود را روانه مجلس کنند.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

رییس ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات ۱۴۰۰ و اینکه آیا آن انتخابات هم در موعد مقرر برگزار می شود یا نه گفت: انتخابات ریاست جمهوری و دیگر انتخابات و میان‌دوره‌ای مجلس طبق برنامه در خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و بحث درباره آن هنوز زود است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری میلادی واکسن های ویروس کرونا تولید انبوه شده و اگر چنین شود ان شاءالله در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

جمال عرف بیان کرد: زمان پیشنهادی انتخابات ۱۴۰۰ را به شورای نگهبان مطرح کردیم و موافقت آن را هم دریافت کردیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.