• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
18

سروش سروشیان، پروفسور ایرانی برنده مدال جامعه هواشناسی آمریکا شد

  • کد خبر : 22859
  • 04 آگوست 2020 - 15:40

پروفسور سروش سروشیان ، محقق ایرانی برنده مدال علوم آب شناسی جامعه هواشناسی آمریکا شده است. برندگان جوایز خود را در صدویکمین اجلاس سالانه این جامعه دریافت می کنند.

سروشیان برنده مدال هواشناسی آمریکا

پروفسور سروش سروشیان در سال ۱۹۴۸ در کرمان متولد شد و هم اکنون عضو موسسات مهم و معتبری چون “آکادمی ملی مهندسی” و “فرهنگستان بین‌المللی کیهان‌نوردی” است و در سال ۲۰۰۹ به عضویت در شورای علوم و فناوری کالیفرنیا منصوب شد.

وی استاد برجسته عمران و محیط زیست در دانشکده مهندسی هنری ساموئلی و همچنین مدیر مرکز هیدرومتئورولوژی و سنجش از راه دور، مهندسی عمران و محیط زیست همین دانشکده نیز است.

سروش سروشیان ، دانشمند ایرانی اخیرا به عنوان برنده مدال علوم آب شناسی جامعه هواشناسی آمریکا در ۲۰۲۱ میلادی معرفی شد و برندگان، جوایز خود را در صدویکمین اجلاس سالانه این جامعه دریافت می‌کنند.

این جایزه به دلیل تحقیقات مبتکرانه در حوزه هیدرولوژی آب‌های سطحی و سنجش از راه دور بارش که تأثیری بنیادی بر آب-هواشناسی (هیدرومتئورولوژی) دارد به پروفسور سروش سروشیان اعطا می‌شود.

محقق ایرانی برنده مدال مرکز هیدرومتئورولوژی هواشناسی آمریکا

مرکز هیدرومتئورولوژی و سنجش از دور در دانشگاه کالیفرنیا مرکز تحقیقاتی غیر دولتی است که با به کارگیری متخصصین و محققین گرایش‌های مختلف مهندسی عمران و محیط زیست و علوم زمین، تحقیقات مشترکی در زمینه چرخه‌های آب و انرژی در مقیاس حوضه‌های آبخیز محلی و قاره‌ای را هدایت می‌کند.

تمرکز تحقیقات این مرکز بر هیدرولوژی آب‌های سطحی، تغییرات مکانی و زمانی آنها و کاربرد اطلاعات سنجش از دور و مدل‌های کامپیوتری برای بهبود شناخت این گونه فعالیت‌ها و توان شبیه‌سازی آنها به منظور پیش‌بینی تاثیرات تغییرات طبیعی و تغییرات حاصل از فعالیت‌های بشر بر منابع آب است.

بهبود پیش بینی‌های هیدرولوژیک و اصلاح مدل‌های هیدرولوژیک و استفاده از مشاهدات پیشرفته خصوصا از طریق منابع سنجش از دور و توسعه الگوریتم‌های ریاضی که قادر باشند بارندگی را هم از طریق مشاهدات از فضا و هم مشاهدات منطقه‌ای با دقت زمانی و مکانی متناسب با کاربردهای هیدرولوژیک انجام دهند، از اهداف این مرکز به شمار می‌رود.

بیشتر تحقیقات این مرکز توسط NASA، NOAA و NSF سرمایه گذاری و حمایت می‌شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.