• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

تحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت | شواهدی از دخالت تل‌آویو در انفجار بیروت

  • کد خبر : 22982
  • 06 آگوست 2020 - 13:26

رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با گرفتن موضعی حق به جانب خود را مبرا از دخالت در فاجعه دردناک بیروت نشان دهد، در این بین تحلیل رسانه‌های عبری رگه‌هایی از دخالت تل‌آوبو در انفجار بیروت را بر ملا می‌کند.

تحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت

با وجود اقدام شهرداری تل آویو در انعکاس تصویر پرچم لبنان بر روی ساختمان این شهرداری که با واکنش های شدید صهیونیستها روبرو شد با  نگاهی به تحلیل رسانه های عبری زبان رژیم صهیونیستی می توان به وضوح به این نتیجه رسید محافل مختلف از جمله محافل امنیتی این رژیم نه تنها از این اقدام خوشحال هستند، بلکه به گفته بسیاری از کارشناسان انفجار بندر بیروت دقیقا در راستای منافع رژیم صهیونیستی است.‎

موشه ویجیلین، نماینده سابق کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بسیار خوب است که این انفجار در لبنان رخ داده است، زیرا اگر این اتفاق در بیروت رخ نمی داد اوضاع در تل آویو دچار انفجار می شد حال اگر چند کودک هم در این انفجار کشته شدند بار اخلاقی این مسئله به عهده آنها است.

یدیعوت احارانوت ؛ تحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت

رون بن یاشای تحلیلگر روزنامه یدیعوت احارانوت هم درباره انفجار مهیب در بیروت آن را به زعم خود اقدامی دانست که می تواند عملیات انتقام جویانه حزب الله علیه مواضع (رژیم صهیونیستی) را در واکنش به ترور یکی از کادرهایش در سوریه متوقف کند.

او در عین حال اعتراف می کند با وجود آن که تل آویو منافع خاص خود را در از بین بردن تسلیحات و مراکز نظامی فعال در بهبود هدف گیری موشک های حزب الله در خاک لبنان دارد ،اما بر اساس اطلاعات موجودی که در اختیار است حزب الله  چنین نقاطی را در بندر بیروت در اختیار ندارد.

رون بن یاشای با اشاره به سخنان دونالد ترامپ مبنی بر اینکه انفجار لبنان بر اثر نوعی بمب بوده است تاکید کرد چنین سخنانی به طور ضمنی اسرائیل را در مظان اتهام قرار داده و با وجود اعلام (ادعای) اسرائیل در عدم دست داشتن در این انفجار شک و تردیدها را به طور کامل به سوی آن سوق می دهد.

بن یاشای اعتراف می کند با وجود آنکه ترامپ مستقیما نامی از اسرائیل نبرد، اما مشخص است که اسرائیل متحد اصلی آمریکا بوده و بسیاری از اطلاعاتی جاسوسی ارتش (رژیم صهیونیستی) و موساد از طریق منابع آمریکایی به دست آمده است .

او در ادامه افزود پس می توان گفت که این سخنان ترامپ زیان های شدید و بی حد و حصری را به اسرائیل  در منطقه خاورمیانه و جهان وارد کرد.

روزنامه معاریو ؛ تحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت

روزنامه معاریو هم در گزارشی درباره این انفجار نوشت ارتش و سرویس های امنیتی آخرین تحولات مربوط به انفجار مهیبی که بیروت را به لرزه در آورد پیگیری می کنند با این حال تل آویو در این شرایط خاص نمی تواند هیچ ارتباط مستقیمی بین محل وقوع انفجار مهیب و سازمان حزب الله پیدا کند .

در این میان گای بشور کارشناس تحلیلگر سیاسی صهیونیست نیز در مقاله ای که در پایگاه عبری زبان (gplanet) باز نشر یافته این پرسش قابل تامل را پرسید که آیا این همان وعده بازگرداندن لبنان به عصر حجر (که پیش از این رهبران رژیم صهیونیستی وعده انجام آن را علیه لبنان داده بود)  است؟

نتیجه تحلیلگر پایگاه اطلاع رسانی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی

نتیجه گیری واضح تر را اما رونی دانیال در پایگاه اطلاع رسانی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گرفت و در همان تیتر خود نوشت این یک نتیجه خوب حداقل به طور موقت برای اسرائیل است.

وی در تحلیل خود نوشت : تجربه ثابت کرده است تحقیقات در رابطه درباره چنین حوادثی در کشوری همچون لبنان نه تنها مدتهای مدیدی به طول می انجامد بلکه اصولا به نتیجه خاصی هم نمی رسد!

درچنین شرایطی پرسش اصلی آن است که از این به بعد چه اتفاق خواهد افتاد؟

او در تهدیدی مجدد گفت همه می دانند که سلاح و مواد منفجره زیادی در مناطق مختلف دیگری از لبنان هم ذخیره شده است که در صورت انفجار آنها خسارت شدید دیگری به این کشور وارد خواهد شد.

اقدام متقابل حزب الله لبنان در پی انفجار بندر بیروت

اما رونی دانیال اظهار کرد این انفجار مهیب حداقل برای اسرائیل آرامش را به ارمغان خواهد آورد ، گرچه همگان می دانند که این آرامش ابدی نخواهد بود.

این مسئله را عمیر بوحبوط خبرنگار نظامی پایگاه اطلاع رسانی واللا هم مورد تایید قرار داده و به نقل از منابع آگاه در ساختار امنیتی ـ نظامی رژیم صهیونیست نوشت : همگان منتظر گام بعدی نصر الله هستند.

وی خبر داد آویو کوخافی رئیس ستاد ارتش ، امروز پنج شنبه جلسه ای را برای مشخص کردن وضعیت آماده باش در منطقه شمالی برگزار خواهد کرد. در این جلسه سرویس اطلاعاتی ارزیابی خود را در مورد شرایط مرز با لبنان ارائه خواهد کرد.

عمیر بوحبوط در مورد ارزیابی سرویس های امنیتی به انفجار بیروت هم نوشت : این انفجار می تواند زمینه ساز افزایش تنش بین گروه های سنی (سعد حریری) و حزب الله شود.

هاآرتص هم در گزارشی در این رابطه به نقل از منابع ارتش صهیونیستی ادعا کرد ، انفجار مهیب بیروت برنامه های حزب الله را برای اقدام علیه اسرائیل دچار تغییر کرده است و بر این اساس ارتش به دنبال تغییراتی در نحوه آرایش نیروهای خویش است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.