• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

اخراج فوری نیروهای آمریکا از خاک عراق ، مهم‌ترین اولویت سفر الکاظمی

  • کد خبر : 23132
  • 10 آگوست 2020 - 10:35

امجد العقابی، نماینده ائتلاف سائرون تأکید کرد که در جریان سفر نخست وزیر عراق به آمریکا، باید تکلیف اخراج فوری نیروهای آمریکایی از خاک این کشور مشخص شود.

اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی بویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

امجد العقابی، نماینده ائتلاف سائرون عراق از مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خواست که با حضور نظامیان تروریست آمریکایی مسامحه نکند.

نماینده ائتلاف سائرون عراق اظهار کرد: در جریان سفر الکاظمی به آمریکا، «باید تکلیف مسائلی مشخص شود که مهمترین آن، اخراج فوری نیروهای اشغالگر آمریکایی از خاک عراق است».

العقابی تشریح کرد: الکاظمی باید در این سفر، منافع کشور را در صدر اولویت‌های دولت خود قرار دهد و وزارت خارجه نیز کمیته‌ای در این خصوص تشکیل داده است.

وی خاطرنشان کرد که ائتلاف سائرون از «اخراج اشغالگر در سریعترین زمان ممکن حمایت می‌کند تا حاکمیت عراق باز پس گرفته شود».

محمد کریم، نماینده ائتلاف الفتح درباره ی این موضوع بیان کرد که الکاظمی در جریان سفر آینده خود به آمریکا، پیامی برای این کشور منتقل خواهد کرد.

نماینده ائتلاف الفتح با اشاره به اینکه پیام این است که عراق، محلی برای درگیری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نخواهد بود، تصریح کرد: الکاظمی در جریان دیدار با ترامپ، به مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از کشور و در صدر آن، نیروهای آمریکایی پایبند خواهد بود.

قرار است الکاظمی هفته آینده در جریان یک سفر رسمی به آمریکا عزیمت کند و با مسئولان این کشور به ویژه دونالد ترامپ دیدار کند.

مرحله نخست گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از پنجشنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و دو طرف درباره نحوه ادامه روابط دو جانبه رایزنی کردند و قرار است این گفت‌وگوهای مقدماتی ادامه یابد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.