• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
14

تصویب کلیات طرح فروش داخلی نفت در شورای سران قوا

  • کد خبر : 23199
  • 11 آگوست 2020 - 16:00

رئیس جمهوری از تصویب کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی که اقدامی موثر در راستای سامان دادن به بازار سرمایه و بورس و گام مهمی برای مقابله با تحریم نفتی دشمنان است، خبرداد.

طرح فروش داخلی نفت

سید حسن روحانی، رییس جمهوری از تصویب کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خبر داد.

رئیس جمهور روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به دغدغه‌های متخصصان و اقتصاددانان در زمینه حجم نقدینگی موجود در جامعه و لزوم هدایت آن به مسیر تولید و مقابله با تحریم و جنگ اقتصادی دشمنان، تاکید کرد: دولت بویژه ستاد اقتصادی همواره در تلاش برای اتخاذ و اجرای سیاست‌ها و تدابیری در جهت کنترل نقدینگی و هدایت آن به مسیر درست و چرخه تولید بوده است.

روحانی تشریح کرد: دولت تا آخرین ساعت کار خود، با همه توان انجام وظیفه خواهد کرد. مردم باید از تلاش دولت برای ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد اطمینان خاطر داشته باشند و بدانند برای حفظ معیشت و دارایی آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

طرح فروش داخلی نفت و عرضه در بورس انرژی

وی در ادامه طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی را از جمله طرح‌های مبتنی بر اقتصاد مردم محور و اقدامی موثر در راستای سامان دادن به بازار سرمایه و بورس و گام مهمی برای مقابله با تحریم نفتی دشمنان دانست و با توجه به تصویب کلیات این طرح در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، اظهار امیدواری کرد پس از تصویب نهایی و تدوین شیوه اجرایی، دولت بتواند این اقدام را عملیاتی کند.

رییس جمهوری با اشاره به تدوین نقشه راه اقتصادی این ستاد برای هشتمین سال کار دولت و در راستای گشایش در معیشت مردم بر مبنای جهش تولید و بهبود محیط کسب و کار، ارتقاء سرمایه گذاری و اشتغال گفت: این نقشه راه مجموعه منسجمی از سیاست‌های کلان در حوزه های مختلف اقتصادی است که برای یک سال پیش رو طراحی و تدوین شده تا دولت بتواند در عین مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان و گذر از مشکلات و تنگناهای به وجود آمده در اثر شیوع کرونا، اقتصاد را از تکانه‌های بیرونی حفظ کرده و گشایش‌هایی را در زندگی و معیشت مردم ایجاد کند.

رئیس جمهور بیان کرد: اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، آزادسازی و فعال کردن ظرفیت‌های نیمه فعال اقتصادی در کشور و استفاده از مشارکت مردمی از ویژگی‌های مهم این برنامه است. این نقشه راه با ایجاد همگرایی و هماهنگی میان همه بخش‌های فعال اقتصادی، افقی روشن برای کشور تا یک سال آینده را ترسیم خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.