• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10

۱۰ عکس تاثیرگذار دنیا در ایام کرونا

  • کد خبر : 23202
  • 11 آگوست 2020 - 17:28

با شیوع ویروس کرونا، جهان از ابعاد گوناگون دستخوش تغییرات اساسی شد؛ ۱۰ عکس تاثیرگذار دنیا در ایام کرونا را ادامه ببینید.

شیوع کرونا

با شیوع ویروس کرونا، جهان ناگهان دستخوش تغییرات اساسی شد؛ از خلوت شدن یک باره خیابان‌های معروف دنیا گرفته تا خالی شدن کافه‌ها و رستوران‌هایی که زمانی محل رفت‌وآمد و تجمع جمعیت انبوهی از مردم بودند. همه چیز مجازی شد و دیگر کسی جرأت نزدیک شدن بی محابا حتی به نزذیک ترین افراد زندگی اش را هم نداشت.

با این حال اغلب عکاسان در سراسر دنیا در این مدت بیکار ننشستند و با رفتن به دل بحران‌، تلاش کردند تصاویری را از فضای ایجاد شده به ثبت برسانند تا زمانی آیندگان بدانند زندگی بشر چگونه با شیوع ویروسی کوچک چنین تغییر کرد و چه تأثیراتی را بر جای گذاشت. که در ادامه ۱۰ عکس تاثیرگذار دنیا در ایام کرونا را مشاهده می‌کند:

از بیمارستان‌های منصفانه تا صحرایی

در ایام کرونا ساختمان‌ها در سراسر جهان به بیمارستان‌ها و سردخانه‌های موقتی تبدیل می‌شوند تا ظرفیت‌های بیشتری برای نگهداری از بیماران کرونایی ایجاد کنند. در توضیح عکسی که در ادامه می بینید آمده است، ارتش صربستان برای اسکان افراد دارای علائم خفیف کرونا ویروس، تختخواب‌هایی را در سالن شماره یک مجموعه نمایشگاهی بلگراد قرار داده است.

شیوع کرونا

ارتباطات مجازی افراد مسن در پی شیوع کرونا

بسیاری از افراد مسن در سراسر جهان به دلیل اینکه جزو اقشار پرخطر برای ابتلا به ویروس کرونا به شمار می‌روند به دور از اعضای خانواده خود در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. یک کمپانی بلژیکی به نام «زورا بات»، این ربات را برای استفاده افراد مسن در خانه‌هایشان ساخته است تا بتوانند به طور تقریبی با عزیزان خود ارتباط برقرار کنند.

شیوع کرونا

مسیرهای مسدود شده فرودگاه ها در پی شیوع کرونا

محدودیت‌های مسافرتی، ایرلاین‌های زیادی را مجبور کرده است تا مانع از پرواز هواپیماها شوند و موقتا مسیرها را ببندند. عکس زیر هواپیماهای ایرلاین دلتا در فرودگاه بین‌المللی بیرمنگام ـ شوتلزورت در آلاباما را نشان می دهد که در محوطه باند پارک شده‌اند.

شیوع کرونا

مشتریان کاغذی در ایالت واشنگتن

شیوع کرونا سبب تعطیلی کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در سراسر دنیا شد. در تصویر زیر مشتریان کاغذی در پشت میزهای کافه‌ای در سیاتل واقع در ایالت واشنگتن که اکنون تنها منوی بیرون‌بر دارد، نشسته‌اند. سیاتل یکی از مناطق اصلی شیوع ویروس کرونا بود.

شیوع کرونا

قفسه‌های خالی فروشگاه

در عکس زیر یک مشتری با راهروهای عریان در فروشگاه سینزبری واقع در شهر هارپندن در انگلستان مواجه شده است.

شیوع کرونا

قرنطینه خیابانی بی خانمان ها

رعایت فاصله اجتماعی و یا قرنطینه خانگی، برای افرادی که در خیابان‌ها زندگی می‌کنند، یک انتخاب نیست. پس بدون خانه‌ای برای زندگی، قشر بی‌خانمان چگونه می‌توانند به قرنطینه خانگی امیدوار باشند؟

در تصویر زیر فرد بی‌خانمانی در پلاکاردی که در دستان خود گرفته، نوشته است: «پس ما چی بوریس (بوریس جانسون ـ نخست وزیر بریتانیا) ما قراره کجا قرنطینه شیم؟ کمک!»

تصویر این مرد بی‌خانمان در لندن چالش‌هایی که این قشر آسیب‌پذیر با آن رو به رو هستند را یادآوری می‌کند.

شیوع کرونا

رنگین کمان های امید بخش

پیام‌های امیدبخش در ایام کرونا همچنان در حال گسترش و پخش هستند؛ مردم دنیا از هر طریق ممکن برای حفظ روحیه خود و هم نوعانشان تلاش می کنند. در همین راستا مردم در انگلستان به تبعیت از ایتالیا، رنگین‌کمان‌هایی را از پشت پنجره‌های خود نشان می‌دهند تا شاید لبخندی به صورت رهگذران بیاورند.

شیوع کرونا

پخش زنده موعظه برای عکس‌ها

عکس زیر کشیش کاتولیکی را نشان می دهد که در مراسم عشای ربانی در نبود مردمی که پیش از این به کلیسا می رفتند، عکس‌های آنها را روی صندلی ها گذاشته است. این برنامه به صورت زنده از یکی از شبکه‌های کشور برزیل هم پخش شد.

شیوع کرونا

قدردانی از کادر پزشکی و درمانی

حمایت گسترده و قدردانی از کادر درمانی به عنوان مبارزان اصلی با ویروس کرونا، در سراسر جهان به عنوان یک ضرورت برای همراهی صورت گرفته است. در عکس زیر مردی را می‌بینیم که در حال نصب یک «تشکر» بزرگ برای کارمندان بهداشت و درمان در مرکز بیمارستان المورست در نزدیکی کوئینز، واقع نیویورک سیتی است.

شیوع کرونا

ضد عفونی محل بازی کودکان در پی شیوع کرونا

به علت نگرانی‌هایی که درباره زنده ماندن کرونا ویروس بر روی سطوح آن هم به مدت چندین ساعت وجود دارد، اقدامات ضدعفونی در حجم انبوه در سراسر دنیا انجام می‌شود. در این عکس کارگران شهرداری به عنوان بخشی از پاکسازی مناطق عمومی، محل بازی کودکان را در اسکوبدو در حومه مونتری واقع در مکزیک، ضدعفونی می‌کنند.

شیوع کرونا
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.