• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
16

گوگل گوشی های اندروید را به زلزله سنج تبدیل می‌کند

  • کد خبر : 23255
  • 12 آگوست 2020 - 15:52

شرکت گوگل قصد دارد امروز ویژگی جدیدی را عرضه کند که در آن، گوشی های دارای سیستم عامل اندروید علاوه بر هشدار زودهنگام وقوع زلزله به عضوی از یک شبکه زلزله سنج تبدیل شوند.

تبدیل گوشی اندروید به زلزله سنج

گوگل با رونمایی از نخستین سیستم گسترده هشدار زلزله در ایالت کالیفرنیا اعلام کرد در آینده می توان از موبایل های اندروید برای رصد زلزله در سراسر جهان استفاده کرد.

در یک فاجعه طبیعی مانند زلزله، حتی چند ثانیه زودتر خبردار شدن می تواند جان انسان های زیادی را نجات دهد، چرا که می توان از آن زمان استفاده کرد تا خود و عزیزان خود را در جایی ایمن مستقر و از تلفات و صدمات جلوگیری کرد.

شرکت گوگل امروز یک ویژگی جدید را در دسترس کاربران قرار می دهد که نه تنها هشدار اولیه وقوع زمین لرزه های احتمالی را به کاربران می دهد، بلکه گوشی آنها را به یک زلزله سنج کوچک تبدیل می کند و آن را جزئی از شبکه دستگاه های اندروید شناسایی موج شوک می کند.

هزینه بالای تبدیل گوشی اندروید به لرزه نگار

“مارک استوگیتیس” مهندس اندروید در گوگل اظهار کرد: زیرساخت های عمومی برای شناسایی و هشدار به همه در مورد زمین لرزه بسیار هزینه دارد. برای مثال همه افراد برای دریافت هشدارهای متنی ثبت نام نکرده اند، بنابراین اگر سیستم هشدار فوری در سیستم عامل تعبیه شود، این پیام ها می تواند به تعداد بیشتری از افراد برسد.

گوگل برای پیاده سازی قابلیت تبدیل گوشی اندروید به زلزله سنج ، با سازمان زمین شناسی ایالات متحده(USGS) و دفتر خدمات اضطراری فرماندار کالیفرنیا همکاری کرده است تا این هشدارها را از طریق سیستم سازمان زمین شناسی آمریکا موسوم به ShakeAlert به دستگاه های اندوریدی در کالیفرنیا ارسال کند. این سیستم با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از بیش از ۷۰۰ لرزه نگار در سراسر ایالات متحده می تواند زمان وقوع زمین لرزه را حدس بزند. اما نصب چنین شبکه ای در سایر مناطق در معرض خطر در سراسر جهان می تواند پرهزینه یا چالش برانگیز باشد.

گوشی های اندروید به بزرگترین شبکه لرزه نگار تبدیل می‌شوند

کاربران در سراسر جهان می توانند از امروز شروع به انتخاب این برنامه کنند. “استوگیتیس” گفت: گوشی اندرویدی شما می تواند به یک دستگاه لرزه نگار کوچک تبدیل شود و به میلیون ها گوشی اندرویدی دیگر در آنجا بپیوندد تا بزرگترین شبکه شناسایی زلزله در جهان را تشکیل دهد.

گوگل برای تشخیص حرکت از شتاب سنج تعبیه شده در گوشی شما استفاده می کند. “استوگیتیس” می گوید: شتاب سنج های گوشی ها به اندازه کافی حساس هستند که موج P را که اولین موجی است که از زمین لرزه به وجود می آید و به طور معمول بسیار کم آسیب تر از موج S است که پس از آن به وجود می آید، شناسایی کنند.

نحوه عملکرد قابلیت جدید گوگل

هنگامی که دستگاه شما چیزی را حس کند، پیامی را به سرور ردیابی زلزله گوگل همراه با اطلاعاتی درباره محل وقوع آن ارسال می کند. سپس سرور داده ها را از دستگاه های دیگر جمع می کند تا تأیید کند و ببیند که آیا یک زمین لرزه در حال وقوع است.

دانشگاه کالیفرنیا برکلی در سال ۲۰۱۶ برنامه ای به نام MyShake ایجاد کرد که کار مشابهی را انجام می داد و به نظر می رسد گوگل از این ایده استفاده کرده است و آن را به شکلی بهتر و گسترده تر در سیستم عامل اندروید ادغام کرده است.

این ویژگی هشدارهای “زمین لرزه” یا “زلزله در نزدیکی من” را در گوشی نمایش می دهد تا به کاربر نشان دهد که آیا گوشی های اندرویدی اطراف وی نیز فعالیت مشابهی را نشان می دهند یا خیر.

“استوگیتیس” می گوید که نتایج جستجو شامل منابع مفید و معتبر در مورد اقدامات پس از وقوع زلزله نیز خواهد بود. وی همچنین گفت سیستم شناسایی زمین لرزه که او آن را یک رویکرد همگانی توصیف می کند، همراه با دکتر “ریچارد آلن”، دکتر “چینگکای کونگ” و دکتر “لوسی جونز” که متخصص زلزله شناسی هستند، ساخته شده است.

این سیستم ابتدا در کالیفرنیا اجرایی می شود، زیرا سیستم زلزله نگاری فوق العاده ای در آن مستقر است. “استوگیتیس” می گوید این ویژگی در سال آینده به ایالات و مناطق بیشتری بسط خواهد یافت.

قابلیت های جدید گوگل

گوگل امروز چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن دارد. این شرکت در کنار به روزرسانی های Android Auto و سیستم عامل گوشی های هوشمند، گزینه زبان را به ویژگی خدمات اضطراری موقعیت مکانی خود اضافه می کند. این امر به کابر امکان می دهد تا وقتی می خواهد با شماره خدمات اضطراری یک منطقه تماس بگیرد، تنظیمات زبان گوشی وی با اپراتور به اشتراک گذاشته شود. این کار می تواند به اپراتور برای آماده کردن یک برنامه مترجم کمک کند تا سریعتر به کاربر کمک کند. بنابراین اگر کسی در یک کشور خارجی دچار حادثه شود، با این ویژگی می تواند با زبان خود با اپراتور اورژانس یا پلیس صحبت کند و سریعتر کمک دریافت کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.