• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
26

طرفداران ژانر وحشت بخوانند: ۴ فیلم ترسناک که باید دید!

  • کد خبر : 23273
  • 13 آگوست 2020 - 9:31

اگر طرفدار ژانر وحشت هستید و فیلمهای ترسناک را برای آخر هفته انتخاب کرده اید، این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است. ما امروز ۴ مورد از ترسناک ترین فیلم های جهان را به شما معرفی می کنیم که ترکیبی از وحشت، هیجان و فانتزی هستند.

فیلم ترسناک

فیلم های ترسناک، در واقع به سراغ ترس ها، کابوس ها یا خیالات مشمئزکننده بیننده می روند و با بهره گیری از عناصری مثل ارواح، خون آشام ها، موجودات فرازمینی، هیولاها، زامبی ها یا حتی انسان های روانی، سادیسمی یا مازوخیسمی ترس را به بیننده القا می کنند. البته طرفداران این فیلم ها زیاد هستند اما نمی توان گفت که همه عاشقان سینما، فیلم های ژانر وحشت را در فهرست مورد علاقه های خود دارند! به هر حال تماشای چند ساعته ی ترسناک ترین فاکتورهای فانتزی و بعضا واقعی کار هرکسی نیست!

۴ فیلم ترسناک در سینمای جهان

۱- سکوت بره ها تنها فیلم ژانر وحشت برنده جایزه اسکار

سکوت بره ها اثر ماندگار جاناتان دمی با بازی فوق العاده آنتونی هاپکینز، بدون شک یکی از بهترین فیلم های ترسناکی است که تا کنون ساخته شده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این فیلم، تنها فیلم ژانر وحشت است که برنده ۴ جایزه اسکار و اسکار بهترین فیلم شده است. فیلم ترسناکِ روانشناسانه ای که بیننده را همراه با قهرمان فیلم، به درون ذهن تاریک یک قاتل سریالی می برد. هانیبال لکتر، مشهور به پزشک آدمخوار، دنیای درونی ترسناکی دارد که فیلمنامه دقیق، بازی های اعجاب انگیز و روایت بی نظیر، آن را به بهترین شکل به مخاطب القا می کند.

۲- فیلم ترسناک بیگانه

دومین مورد در فهرست بهترین فیلم های ترسناک سینمای جهان، بیگانه است. این فیلم هم برنده اسکار شده است اما در بخش جلوه های ویژه. ساخته ریدلی اسکات با عبارت «هیچ کس در فضا صدای فریاد شما را نمی شنود» نظر بسیاری از مخاطبانش را جلب کرد. بیگانه روایت موجوداتی غریبه است که در فضایی ماورایی روایت می شود و علاوه بر ترس، حس حضور در فضا را نیز به مخاطب القا می کند. جالب است که ریدلی اسکات برای این فیلم در نظر داشت برای موجودات بیگانه از ربات های کنترل از راه دور استفاده کند اما تکنولوژی آن زمان برایش محدودیت ایجاد کرد و نتوانست آنچه در ذهن دارد پیاده کند. با این حال تاثیری که بیگانه بر ذهن تماشاچی می گذارد جزء عجیب ترین تجربیات بشر است که هر مخاطبی آن را تایید می کند.

۳- روانی ؛ شاهکار هیچکاک

نمی شود طرفدار ژانر وحشت بود اما آلفرد هیچکاک را دوست نداشت. فیلمهای رازآلود و معماگونه ی این کارگردان نخبه، همگی ماندگار و به یادماندنی هستند و جایگاه ویژه در میان دوستداران سینمای جهان دارند. بسیاری از کارشناسان و مخاطبان حرفه ای، روانی را شاهکار هیچکاک می دانند. از نظر هیچکاک موسیقی متن فیلم در تاثیرگذار بودن آن نقش به سزایی داشت و به قدری از موسیقی متن فیلم راضی بود که دستمزد برنارد هرمن را به عنوان آهنگساز فیلم، دو برابر کرد. روانی حتی برای بازیگرانش هم ترسناک بود و به گفته جانت لی، بعد از فیلمبرداری سکانس قتل در حمام تا مدتها از حمام رفتن می ترسید.

۴- فیلم ترسناک درخشش

اما می رسیم به یک شاهکار بی نظیر در فهرست بهترین فیلمهای ترسناک سینمای جهان یعنی درخشش. این فیلم در فاز ترس روانی ساخته شده است. عبارت های تبلیغاتی «کابوسی هولناک، اثری جانانه از کوبریک!» و «ترس بالاخره او را دیوانه کرد» این فیلم را به یکی از موفق ترین و محبوب ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما تبدیل کردند. استنلی کوبریک یک کارگردان موفق در ژانر وحشت است و درخشش را باید به عنوان نقطه عطفی در کارنامه کاری اش در نظر گرفت. «شلی دووال» بازیگر این فیلم در جایی گفته سکانس به یاد ماندنی«جانی اینجاست!» که با شکستن در توسط یک تبر همراه بود؛ ۳ روز طول کشید و برای رسیدن به برداشت نهایی، ۶۰ «در» شکسته و کنار گذاشته شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.