• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

ایجاد رقابت در بازار، قیمت گوشی را کاهش داد

  • کد خبر : 23456
  • 18 آگوست 2020 - 9:38

رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل: کاهش قیمت ارز و ترخیص گوشی های دپوشده از گمرک، منجر به ایجاد رقابت سالم در بازار و کاهش قیمت موبایل در سطح عرضه به مصرف کننده نهایی شد.  

کاهش قیمت گوشی

به دلیل مشکلات مربوط به کرونا و تولید و از سوی دیگر، مشکلات واردات، قیمت گوشی در ماه های گذشته با افزایش نامتعارف در بخش عرضه به مصرف کننده مواجه بود، پس از آن نیز خبر محدودیت واردات موبایل با ارزش بالای ۳۰۰ یورو مطرح شد که با گران شدن گوشی های پرچمدار گره‌خورد.

رضا قربانی، رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه بازار موبایل تابع سه شاخصه مهم است، تشریح کرد: اصلی ترین آن نرخ ارز است، بعدی تامین‌کالا و اینکه کالا به اندازه کافی وارد شود که بازار را اشباع کند. سوم اینکه کالا دچار دلالی نشود. یعنی حرکت کالا از شرکت واردکننده تا مصرف کننده نهایی، چرخه صحیح و شفافی را طی کند. این سه مورد قیمت بازار را تعیین می‌کند.

وی افزود: در هفته های گذشته دلار تا ۲۵ تومان هم رسیده بود که اکنون کاهش یافته و به ۲۲ هزارتومان رسیده و در این رنج در نوسان است. از طرفی حدود ۵۵۰ هزار گوشی در گمرک دپو شده بود که با هماهنگی های انجام شده با وزارت صمت و بانک مرکزی و وزارت ارتباطات، بالاخره ارز حاصل از صادرات به آنها تخصیص یافت تا این گوشی‎ها از گمرک ترخیص شود و نیاز بازار را تامین کند.

کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی قیمت گوشی

قربانی با تاکید بر ایجاد رقابت در بازار تصریح کرد: با ترخیص این کالاها و کاهش قیمت ارز، در بازار رقابتی سالم ایجاد شد تا هم واردکننده‌ها و هم اصناف کالا را در رقابت بفروشند. از طرفی به دلیل وفور کالا، بازار از دست دلال خارج شد، چون دلال‌بازی‌ دیگر صرفه اقتصادی ندارد. اکنون قیمت گوشی بسته به مدل، نسبت به ۲۰ تا ۳۰ روز گذشته در بخش خرده‌فروشی و عرضه به مصرف‌کننده نهایی بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.