• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

حسین راغفر: منتظر سقوط بیشتر بورس باشید

  • کد خبر : 23686
  • 24 آگوست 2020 - 12:13

حسین راغفر درباره سقوط بازار بورس اظهار کرد: بورس آینه تمام‌نمای تولید در کشور است و وقتی که ما در رکود عمیق به سر می‌بریم، این منطق که قیمت سهام افزایش پیدا می‌کند، به جز فشارهای سیاسی و ایجاد انتظارات در جامعه و مردم، توضیح دیگری ندارد.

سقوط بورس

در پایان معاملات روز دوم شهریور، بازار سهام شاخص کل بورس تهران با افتی ۶۵ هزار واحدی (۳٫۷۷ درصدی) ضمن سقوط به سطح یک میلیون و ۶۶۲ هزارتایی به پایین‌ترین مقدار خود از ۱۵ تیرماه رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز حدود ۲ درصد کاهش داشت.

در جریان معاملات، بیش از ۷۳۶ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن حدود ۶ میلیارد سهم با ارزشی معادل ۹ هزار میلیارد تومان دادوستد شد. این در حالی بود که ارزش معاملات روز گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده بود.  ارزش کل معاملات فرابورس نیز امروز بیش از ۳۵ درصد کاهش داشت و به حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال رسید.

حسین راغفر: منتظر سقوط بیشتر بورس باشید

 دکتر حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا تصریح کرد: بورس آینه تمام‌نمای تولید در کشور است و وقتی که ما در رکود عمیق به سر می‌بریم، این منطق که قیمت سهام افزایش پیدا می‌کند، به جز فشارهای سیاسی و ایجاد انتظارات در جامعه و مردم، توضیح دیگری ندارد.

این انتظارات با تبلیغات گسترده برای مردم به وجود می‌آید؛ اما این موضوع به‌دلیل اینکه به لحاظ بنیادی دارای اشکالاتی است، به زودی خود را نشان می‌هد، این اتفاقی بود که در مورد بازار بورس رخ داد و این سقوط بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

هر سقوط موجب می‌شود که عده‌ای نگران‌تر شوند و برای فروش بیشتر به بورس هجوم بیاورند، همین موضوع سبب می‌شود وعده‌هایی که دولت و حاکمیت راجع به چشم‌اندازهای مثبت بازار بورس به مردم می‌دادند، موجب بی‌اعتمادی بین عموم مردم به‌خصوص بازنده‌ها شود که جمعیت کثیری خواهند بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.