• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
16

کنسرت شب دهم را آنلاین پخش کنید!

  • کد خبر : 23690
  • 24 آگوست 2020 - 13:54

یکی از مهمترین رویدادهای موسیقی در مناسبتِ ماه محرم، موسیقی سریال «شب دهم» است. این سریال با موضوع ماه محرم و تعزیه بود که تیتراژ پایانی آن را علیرضا قربانی خواند و اجرا کنسرت موسیقی این سریال بسیار مورد استقبالِ مخاطبان قرار گرفت.

کنسرت شب دهم

رویدادها، اجراها و کنسرت‌های موسیقی در ماه محرم تعطیل می‌شوند. اما اجرای موسیقی سریال شب دهم، یکی از رویدادهایی است که در ایام محرم برگزار می‌شود. این سریال با موضوعیت محرم و تعزیه، سالهای گذشته از صدا و سیما پخش شده بود و همچنان محبوبیت بسیاری دارد. تیتراژ پایانی این سریال به خوانندگی علیرضا قربانی، بسیار مورد توجه قرار گرفته و اثری فاخر محسوب می‌شود. موسیقیِ فردین خلعتبری و آواز علیرضا قربانی در «شب دهم» به شدت محبوب شد و از تصویر پیشی گرفت.

اجرای کنسرت شب دهم در محرم

در سالهای گذشته که ماه محرم و مراسمات آن به صورت عادی برگزار می شد، کنسرت‌های شب دهم نیز اجرا شده و در کنار این اثر، چند قطعه مناسبتی دیگر هم به اجرا در می‌آمد. علیرضا قربانی هر سال و در ماه‌های محرم یا صفر با گروهی از نوازندگان به اجرای کنسرت‌ «شب دهم» می‌پرداخت و افراد زیادی برای دیدن این اجرا رهسپار می شدند. سال ۱۳۹۲ آخرین اجرای شب دهم بود که در برج میلاد برگزار شد و از آن زمان، دیگر این کنسرت روی صحنه نرفته است.

احیای کنسرت‌ شب دهم با اجرای آنلاین

اگرچه چندسالی است که اجرای زنده شب دهم در ایام محرم و صفر کنسل شده است، اما شاید امسال فرصت مناسبی برای احیای این کنسرت آیینی باشد. با توجه به شیوع کرونا و تغییر شکل عزداری و نیز اجراهای زنده، شاید بتوان به کنسرت آنلاین شب دهم فکر کرد. تکرار کنسرت‌های باشکوه شب دهم، این بار به صورت آنلاین، قطعا در ذهن مخاطبان ماندگار شده و تاثیر بسیاری در احیای این اجرای فاخر و باشکوه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.