• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

۵ کتاب معجزه گر در مدیریت مالی

  • کد خبر : 23706
  • 25 آگوست 2020 - 13:43

سه شنبه هر هفته، در مجله خبری دخالت مجموعه ای از بهترین کتابهای حوزه های مختلف را به شما معرفی می کنیم، در این مقاله میخواهیم بهترین کتاب های دنیا در زمینه مدیریت مالی را معرفی کنیم.

کتاب مدیریت مالی

این روزها دغدغه مالی، اولین چیزی است که فکر ما ایرانی ها را درگیر کرده است. تداوم سالها تحریم در عرصه های مختلف و به ویژه نفت، اخیرا کاری کرده که اقتصاد کشورمان روزهای پر التهاب و بعضا نگران کننده ای را تجربه کند. در چنین شرایطی آیا ضروری نیست که دانش مالی خود را افزایش دهیم؟ اما چگونه؟ در وعده سه شنبه های هر هفته، امروز با معرفی چند کتاب خوب و کاربردی در زمینه اقتصاد در خدمت شما هستیم.

البته اقتصاد به معنای کلان مد نظر ما نیست، ما راجع به مدیریت مالی و تکنیک هایی در این زمینه صحبت می کنیم. ۵ کتاب که در ادامه معرفی می کنیم، جزء بهترین کتابهای جهان در زمینه مدیریت مالی و تقویت مهارتهایی برای کسب و نگهداری درآمد هستند. شاید خواندن حتی یکی از این کتابها، در زندگی شما هم معجزه کنند؛ آنچنان که افراد زیادی را در مسیر درست مدیریت منابع مالی قرار داده اند.

بهترین کتابهای دنیا در زمینه مدیریت مالی

۱٫ کتاب قطار سرعت به سوی ثروت – دارن هاردی

در این کتاب بیشتر به کارآفرینی پرداخته شده است که بدون شک یکی از بهترین روشها برای رسیدن به موفقیت مالی است. دارن هاردی در کتاب قطار سرعت به سوی ثروت، شما را با یک تصویر واقعی از کارآفرینی روبرو می کند و نکاتی عملی و قابل اجرا را به شما می آموزد. کارآفرینی در این کتاب به قطاری تشبیه شده است که سوار شدن به آن بسیار ترسناک است. اما عده ای نمی توانند از خیر هیجان موجود در این قطار بگذرند و جسورانه سوار آن می شوند. هاردی در این کتاب داستان موفقیت‌ها، شکست‌ها، انگیزه‌ها و چالش‌های افراد موفق را به نگارش درآورده است که حتما الگوی بسیار خوبی برای افرادی است که در ابتدای مسیر کارآفرینی هستند.

۲٫ کتاب مدیریت مالی اسرار ذهن میلیونرها – تی هارو اکر

یکی دیگر از کتابهای خوب و پرفروش در زمینه مدیریت مالی، اسرار ذهن میلیونرهاست. شما در این کتاب پی به رازهایی می برید که شاید افراد ثروتمند در مورد آنها حرفی نمی زنند. تی هارو با به کار بستن اسرار این کتاب توانسته در مدت دو و نیم سال میلیونر شود. “آدم‌های بی‌پول خودشان را قربانی شرایط و محیط می‌دانند و غر می‌زنند اما این ثروتمندان هستند که مسئولیت تغییر شرایط را پذیرفته و برای تغییر قدم برمی‌دارند.” این جمله ها بخشی از کتاب ارزشمند اسرار ذهن میلیونرها هستند. نکاتی ریز که بیشتر اوقات هیچ اهمیتی به آنها نمی دهیم. اگر معتقد است که غر زدن، تفاوت اصلی بین افراد فقیر و ثروتمند است. مادامی که فقرا از شرایط گلایه می کنند، ثروتمندان در حال تلاش برای تغییر دادن همان شرایط هستند.

۳٫ پول، رهبر بازی است – آنتونی رابینز

شاید در نگاه اول، اسم کتاب آنتونی رابینز را مورد نقد قرار دهیم، اما واقعیت این است که در دنیای امروز، پول، رهبر بازی است. آنتونی رابینز را معمولاً با آموزه‌های روانشناسی کاربردی و انگیزشی، خصوصاً مجموعه کتاب‌های به‌سوی کامیابی می‌شناسیم. او که سالها دست از نوشتن کشیده بود، سرانجام در زمینه مدیریت مالی دست به قلم شد. رابینز در این کتاب، مثل یک روزنامه‌ نگار حرفه‌ ای با ۵۰ ثروتمند مشهور دنیا مانند وارن بافت و… مصاحبه کرده و از تجربه‌ها، دیدگاه‌ها و راه‌های موفقیت مالی آن‌ها نوشته است. گفتنی است کتاب پول، رهبر بازی است، در ایران با نامهای دیگری مانند اهرم‌های پولدار شدن، پول و آزادی مالی ترجمه‌شده است.

۴٫ موضوع راجع به پول نیست – باب پراکتور

یک کتاب متفاوت در زمینه مدیریت مالی، که تمرکز را از روی پول برمیدارد. باب پراکتور در کتاب موضوع راجع به پول نیست، به جنبه‌ های دیگر ذهن پرداخته است. درواقع دنیای درونی افراد ثروتمند در این کتاب به تصویر کشیده شده است؛ نکاتی که خود پراکتور با به کار بستن آنها، زندگی اش را متحول کرد.

۵٫ کتاب مدیریت مالی بیندیشید و ثروتمند شوید – ناپلئون هیل

بیندیشید و ثروتمند شوید، این یک کتاب قدیمی است که در عین جذابیت، شما را به سمت موفقیت مالی هدایت می کند. با این که تاریخ انتشار این کتاب به حدود ۱۰۰ سال پیش باز می گردد، اما همچنان در آمریکا تجدید چاپ می شود. هیل ۲۰ سال از عمرش را صرف نوشتن این کتاب کرد و با حدود ۵۰۰ فرد ثروتمند و مشهور مصاحبه کرد و چکیده نکاتی که از این مصاحبه‌ها به دست آورده را متن این کتاب کرده است. او راز شکست‌ها و موفقیت افراد مشهور را برملا میکند و قطعا یکی از دلایل محبوبیت کتابش هم همین است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.