• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14

قاتل رومینا به ۹ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد

  • کد خبر : 23835
  • 28 آگوست 2020 - 19:33

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان اطهار کرد: بر اساس رأى دادگاه بدوى، قاتل رومینا اشرفى به ٩ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

رأى دادگاه رومینا اشرفى

 سیدمهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با اشاره به پرونده قتل رومینا اشرفى اظهار کرد: پرونده قتل رومینا اشرفى توسط قضات باسابقه و به دور از هر گونه جوسازى و بر اساس ظرفیت قانونى موجود رسیدگى شده است.

فلاح میری درباره رأى صادر شده براى رضا اشرفى و بهمن خاورى بیان کرد: بر اساس رأى دادگاه بدوى، قاتل رومینا اشرفى به اتهام قتل عمد از جنبه عمومى جرم به ٩ سال حبس و پرداخت دیه و فرد دیگر (بهمن خاورى) به ۲ سال حبس و تبعید محکوم شد.

دادستان گیلان با تاکید بر اینکه این رأى قابل فرجام خواهى است، اظهار داشت: دادگاه با توجه به ظرفیت قانونى موجود اقدام به صدور رأى کرده است.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان تصریح کرد: قانون در حال حاضر در خصوص قتل فرزند حداکثر مجازات را حبس و دیه قرار داده است و دادگاه نیز بر همین مبنا اقدام به صدور رأى کرد؛ از طرفى وظیفه دستگاه قضایى و ابزار قاضى براى برقرارى عدالت اجراى قانون است.

اعتراض مادر رومینا اشرفى به رأى دادگاه | همسرم را قصاص کنید

رعنا دشتی مادر رومینا اشرفی بیان کرد: با وجود تاکیدات مقام‌های قضایی از “رسیدگی ویژه” به این پرونده، رای دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ام انداخته است. من به این رای اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور هستم.

مادر رومینا با تاکید بر اینکه خواهان تجدید نظر خواهی در این پرونده و قصاص همسرش است، افزود: دیگر نمی‌خواهم شوهرم به روستا برگردد.

خانم دشتی گفته بعد از ۱۵ سال زندگی مشترک، هیچ علاقه و امیدی به ادامه زندگی با همسرش که این بلا را سر آنها آورده ندارد و نگران جان تنها پسر و خانواده‌اش است.

مادر رومینا اظهار کرد: در همین مدت کوتاه بارها خانواده همسرم، من و فرزند خردسالم را تهدید کرده اند و با وجود آن که صلاحیت لازم را ندارند؛ قصد گرفتن کودک خردسالم را دارند.

خانم رعنا دشتی گفت: اگر همسرش قصاص نشود، باید زندانی یا تبعید شود، چرا که در غیر این صورت هیچ امنیتی برای او و اطرافیانش قابل تصور نیست.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.