• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
16

آزادسازی اراضی باستی هیلز کرج از چنگال متصرفان

  • کد خبر : 24102
  • 06 سپتامبر 2020 - 15:04

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از آزادسازی اراضی موسوم به باستی هیلز از چنگال متصرفان و بازگشت به چرخه تولید خبر داد و اعلام کرد با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای ساخت ساز قاطعانه برخورد خواهد شد.

آزادسازی اراضی باستی هیلز کرج

اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از آزادسازی ۴۵ هکتار از اراضی موسوم به باستی هیلز که شامل ۱۵ مورد ویلا در شهرستان کرج میباشد خبر داد و بیان کرد: این عملیات شامل تخریب بیش از ۴۸ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در روستای «هلجرد» بوده است.

صارمی تشریح کرد: علی رغم کمبود امکانات و نیروی انسانی، این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

وی اظهار کرد: زمین‌های استان البرز به ویژه شهرستان کرج علاوه بر تولید غلات و تأمین میوه و سبزی و صیفی و سایر محصولات، میراث دار باغداری نامدار و نمونه در کشور است که باید در حفظ این اراضی و باغات با قاطعیت کوشا باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج  با تاکید به اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در روستای هلجرد شهرستان کرج، بیان کرد: بر اساس پیگیری‌های مستمر و با حکم مرجع قضائی ۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوار کشی، بنا، استخر، آلاچیق، انبار، پارکینگ، محوطه سازی و سایر، تخریب و حدود ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

صارمی در پایان تاکید کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است، از شهروندان کرجی خواست ضمن درک اهمیت موضوع حیاتی تأمین غذای مردم، نسبت به عملکرد سودجویان هشیار بوده و از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، کارشناسان زحمت کش جهاد کشاورزی را در حراست و پاسداری از باغات و اراضی زراعی که سرمایه‌های تجدید ناپذیر ملی هستند همراهی کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.