• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
20

تصمیم جدید برای حضور دانش آموزان در مدارس

  • کد خبر : 24160
  • 07 سپتامبر 2020 - 12:51

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به بررسی های انجام شده تصمیم بر این شد که برای حضور دانش آموزان در مدارس الزام نباشد.

حضور دانش آموزان در مدارس

 محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش درباره تازه ترین تصمیمات در خصوص نحوه تعامل دانش آموزان با معلمان اظهار کرد: هیچ یک از مدارس دولتی و غیر دولتی حق ندارند که دانش آموزان را ملزم به حضور در مدارس کنند.

محسن حاجی میرزایی بیان کرد: دانش آموزان با مدارس در تعامل هستند و در این خصوص الزامی برای حضور دانش اموزان در مدارس نیست و از روش های مکمل از جمله شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) و مدرسه تلویزیونی برای تحصیل دانش آموزان استفاده خواهد شد.

وی در ادامه تشریح کرد: از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است چون در مدرسه آموزش همراه با تقویت ذهنی و روانی دانش آموزان است و آموزش شکل بهتری می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند.

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: در شیوه نامه وزارت بهداشت نیز آمده است که دانش آموزانی که در مدارس حضور می یابند، ساعات کوتاهی در مدرسه خواهند بود و بنابراین باید بخشی از آموزش های آن ها نیز به صورت غیرحضوری انجام شود.

وی بیان کرد: گزارشی از ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا درچند روز گذشته در مدارس نداشته ایم ولی ما به نگرانی خانواده ها احترام می گذاریم و آنها مختار هستند، آموزها حضوری و یا غیر حضوری را انتخاب کنند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: آمارهای تدریجی پس از بازگشایی مدارس به ما نشان می دهد در چند روز گذشته بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند و بقیه دانش آموزان آموزش مجاری و تلویزیونی را ترجیح دادند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.