• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

۳ اتفاق عجیب در دادگاه رسیدگی به سانحه سقوط هواپیما در یاسوج

  • کد خبر : 24210
  • 08 سپتامبر 2020 - 9:16

در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به سانحه ۲۹ بهمن سال ۹۶ یاسوج از ۳ اتفاق عجیب مربوط به سقوط هواپیما در یاسوج پرده برداری شد.

سقوط هواپیما یاسوج

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به سانحه یاسوج حاوی دو مورد عجیب بود. مکالمات‌ عجیب و محاوره‌ای برج فرودگاه یاسوج با خلبان ATR لحظاتی پیش از وقوع سانحه و اخراج خانم «ماریون چودت»، مدیر دفتر ایمنی کارخانه ATR پس از طرح یخ‌زدگی هواپیما در علت وقوع سانحه و همچنین استناد مدیر دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری به مشاهده هواپیما در ارتفاع ۱۷هزارپایی! از سوی یک چوپان از مواردی بود که در دادگاه سانحه یاسوج مطرح شد.

سهم ۷۰ درصدی یخ زدگی در سانحه سقوط هواپیما یاسوج

کارشناسان رسمی دادگستری در این دادگاه بر سهم ۷۰‌درصدی یخ‌زدگی در سانحه سقوط هواپیما در یاسوج تأکید داشتند؛ موردی که البته محل اختلاف بین کارشناسان و متهمان بود.

هیئت ‌کارشناسان تأکید دارند اولین فردی که موضوع یخ‌زدگی و فقدان AD را در این سانحه مطرح کرد، خانم «ماریون چودت»، مدیر دفتر ایمنی کارخانه ATR بود که بعد از سانحه به‌عنوان مسئول تیم بررسی شرکت ATR به ایران سفر کرد اما او پس از بازگشت از ایران به شکل عجیبی نه‌تنها از تیم بررسی سانحه حذف می‌شود بلکه از کارخانه ATR نیز اخراج می‌شود.

مکالمات عجیب برج فرودگاه یاسوج با خلبان

از دیگر نکات عجیب آخرین جلسه دادگاه، افشاگری شرکت آسمان علیه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی بود. در ابتدای جلسه دادگاه، مکالمات دقایق پایانی سانحه در قالب کلیپ تصویری توسط یکی از متهمان شرکت آسمان در دادگاه پخش شد، در این کلیپ صوتی و ‌تصویری مشخص می‌شود که برج فرودگاه یاسوج با خلبان مشغول احوال‌پرسی و مکالماتی عجیب ‌است. این مکالمات به‌قدری عجیب بود که به نظر می‌رسید فرد گفت‌وگوکننده در برج مراقبت فرودگاه یاسوج، مکالمات برج را با مکالمات تلفن‌ همراه اشتباه گرفته است‌!  چنین مکالماتی موجب کاهش‌ دقت خلبان به‌ویژه در آن شرایط می‌شده است، لحظات اندکی بعد از این مکالمات، هواپیما دچار سانحه و سقوط می‌شود.

ادعای دروغین حسن رضایی‌فر

نکته عجیب دیگر آنکه حسن رضایی‌فر برای اثبات ادعای خود مبنی بر خروج هواپیما از شرایط یخ‌زدگی، به چوپانی استناد کرد که گفته بود خروج هواپیما از ابرها به سمت پایین را دیده است. ادعایی که با اعتراض شدید اولیای دم و خانواده‌های جان‌باختگان سانحه همراه شد. در همین جلسه دادگاه پس از صحبت‌های رضایی‌فر، یکی از حضار اعلام کرد که چوپان فقط صدا را شنیده و این حرف مدیر کل بررسی سوانح، دروغ است و نمی‌توان به سایر اظهارات او نیز اعتماد کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.