• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

جزئیات جلسه دولت و مجلس درباره افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان

  • کد خبر : 2422
  • 19 می 2019 - 21:24

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بخش افزایش مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حقوق‌ها، تخلفی از سوی دولت صورت نگرفته است.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره موضوع افزایش حقوقها در سال ۹۸، گفت: حکمی داده‌ایم که ۴۰۰ هزار تومان تبدیل به ضریب شود  اما برخی از نمایندگان اعتقاد دارند دولت ضریب افزایش حقوق را رعایت نکرده است، در جلسه امروز از مسئولان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی و  دیوان محاسبات برای بررسی این موضوع دعوت کردیم.

وی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۸ آمده است که به حقوقِ تمام حقوق‌بگیران ۴۰۰ هزار تومان افزوده شود، همچنین تا ۱۰ درصد نیز افزایش حقوق صورت گیرد،

جلسه ویژه هیئت‌رئیسه مجلس درباره حقوق کارمندان

جلسه ویژه هیئت‌رئیسه مجلس درباره افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، افزود: از حکم قانون چند برداشت وجود دارد، اول اینکه ۴۰۰ هزار تومان تبدیل به ضریب باشد یا نباشد که ما به دلیل اینکه به نفع حقوقبگیران پایین بود، تأکید داشتیم که این مبلغ ضریب باشد، زیرا اگر ضریب نمی‌شد، تأثیری در سایر دریافتی‌ها برای حقوق‌بگیران پایین نداشت.

تاجگردون گفت: کسی که یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند، با این روش افزایش ۳۰ درصدی پیدا می‌کند و اگر ۴۰۰ هزار تومان ضریب نمی‌شد، از سایر مزایا بهره‌مند نمی‌شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی تأکید داشتند که چنین تخلفی در حوزه افزایش ۱۰ درصدی حقوق رخ نداده، از این رو به دیوان محاسبات مأموریت داده شد که بخش دوم قانون افزایش حقوق‌ها را مورد بررسی قرار دهد و گزارش نظارتی ارائه کند.

تاجگردون گفت: افزایش۱۰ درصد از صفر تا ۱۰ درصد چگونه باشد در اختیار دولت است ، همچنین این سؤال مطرح بود که آیا دستگاه‌های اجرایی احکام را براساس مصوبه هیئت وزیران صادر کرده‌اند، از این رو مقرر شد که دیوان محاسبات نیز به این موضوع ورود کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: همسان‌سازی هنوز کامل اِعمال نشده، درباره ضریب آن هنوز بحث است، با توجه به تغییر  جدوال منابع بودجه، دولت متناسب پیش‌بینی منابع، همسان‌سازی را انجام می‌دهد، بنابراین اگر پیش‌بینی دولت تحقق منابع باشد، همسان‌سازی به‌طور کامل اعمال می‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2422

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.