• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

اختصاص یک درصد از دارایی‌های صندوق توسعه ملی برای پایداری بازار سرمایه

  • کد خبر : 24270
  • 09 سپتامبر 2020 - 8:26

سخنگوی دولت از تصویب اختصاص یک درصد دارایی‌های صندوق توسعه ملی برای تثبیت بازار سرمایه خبر داد و در ادامه گفت از اول هفته آینده مبالغ این صندوق در بورس سپرده گذاری خواهد شد.

دارایی‌های صندوق توسعه ملی

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود درباره قرار گرفتن دارایی‌های صندوق توسعه ملی گفت: یک درصد از دارایی صندوق توسعه ملی در جهت پایداری بازار بورس قرار می‌گیرد.

علی ربیعی تشریح کرد: از سال ۹۴ یک مجوز قانونی وجود داشت که صندوق توسعه ملی یک درصد از دارایی خود را در صندوق تثبیت بازار سپرده گذاری کند. تاکنون این موضوع ابهام داشت و اجرا نشده است، اخیراً ابهام آن رفع شده و اینجا اعلام می‌کنم از اول هفته آینده این سپرده‌گذاری صورت خواهد گرفت.

 ربیعی تاکید کرد: امروز در ستاد اقتصادی دولت بحث و تصمیماتی اتخاذ شد که پشتوانه‌های خوب خواهد داشت بخشی از گلایه ها نسبت به حضور حقوقی ها بود که حقوقی ها متناسب با ضوابط شورای عالی بورس ملزم هستند حداکثر همکاری را انجام دهند و تصمیمات قاطعی در این زمینه اتخاذ شد.

سخنگوی دولت افزود: شورای عالی بورس همه این تدابیر را در نظر گرفته و همین پنج شنبه جلسه فوق العاده ای در نظر گرفته شده است که بتوانند دو موضوعی که گفته شد و برخی از مسائل دیگر را بررسی کنند.

توصیه علی ربیعی به نگاه بلند مدت به بورس

علی ربیعی در پایان بیان کرد: حمایت از بازار سرمایه سیاست ماست ولی فراز و نشیب ذات بورس است و نگاه دراز مدت به بورس را توصیه می کنیم در کوتاه مدت مشاوره خوب به کار گرفته شود برخی از رقبا برای زمین زدن دیگران مطالب روانی ایجاد می کنند که نباید به آنها توجه شود این تفاوت بورس با بانک است و بورس در دراز مدت با ثبات بوده است، حمایت از بورس مورد توجه ما است و وزیر اقتصاد با جدیت به دنبال آن هستند درخواست من این است که افراد در نقد، مطالب درست را بیان کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.