• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14

آشنایی با ۴ سایت معتبر برای دانلود کتاب رایگان

  • کد خبر : 24342
  • 10 سپتامبر 2020 - 10:35

درصورتی که خود را از دوستداران کتاب می دانید و همیشه می خواهید کتاب‌های جدید تهیه کنید، نسخه الکترونیکی کتاب میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در این مقاله قصد داریم ۴ مورد از سایت های معتبر برای دانلود کتاب رایگان را معرفی کنیم.

سایت های دانلود رایگان کتاب

امروزه با توجه به پیشرفت چشمگیر دیوایس های الکترونیکی و هوشمند شدن گوشی های تلفن همراه، بسیاری از افراد از نسخه های الکترونیکی کتابها استفاده می کنند. سایت های زیادی کتابهای مختلف را برای مطالعه در موبایل و تبلت و رایانه در اختیار کاربران قرار می دهند.

بسیاری از این سایت ها توجهی به قانون کپی رایت ندارند. اما وب سایت های معتبری هم وجود دارند که کتابها را به صورت قانونی به مشتریان عرضه می کنند. برخی از این کتب رایگان است و برخی دیگر هم نیاز به پرداخت وجه دارند. امروز می خواهیم ۴ سایت معتبر را برای برای دانلود کتاب رایگان به شما معرفی کنیم. با مراجعه به این وب سایت ها می توانید نسخه ای بوک کتابهای مورد نظر خود را دانلود کرده و آنها را در گوشی یا تبلت خود مطالعه نمایید.

سایت های دانلود رایگان کتاب

۱-  سایت Many book

یکی از بهترین منابع اینترنتی برای کتابهای آنلاین انگلیسی، سایت Many book است. صدها کتاب در ژانرهای مختلف در این سایت وجود دارد که کاملا رایگان هستند و با فرمت های متنوع قابل دانلود می باشند. مانی بوک کتاب‌‌ها را بر اساس نام نویسنده، ژانر، مجموعه‌های محبوب، پیشنهادهای سردبیر و… تقسیم‌بندی کرده است تا کاربران برای پیدا کردن کتاب مورد نظرشان راحت تر باشند. اگرچه این وب سایت یکی از بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب است اما هنوز کتاب فارسی در آن موجود نیست.

۲- سایت آرشیو اینترنت Internet Archive

آرشیو اینترنت یک موسسه غیرانتفاعی است که تلاش می‌کند مانند یک کتابخانه کاغذی، محتوای مورد نیاز پژوهشگران، مورخان و عموم مردم را به صورت رایگان در اختیارشان بگذارد. انواع کتب تاریخی، داستانی، عاشقانه، ادبی و … در این وب سایت وجود دارد تا مردم در سراسر جهان از آنها بهره مند شوند. از سال ۱۹۹۶، فعالیت آرشیو اینترنت شروع شد و محتوای بیست ساله‌ اینترنت را در اختیار عموم قرار داده است. ۲۷۰ میلیارد صفحه وب، ۱۱ میلیون کتاب و متن، ۴ میلیون محتوای صوتی، ۳ میلیون ویدئو و یک میلیون فایل تصویری، تنها بخشی از اطلاعاتی هستند که Internet Archive در اختیار کاربران قرار می دهد.

سایت های دانلود رایگان کتاب

۳- بنیاد کتابخانه جهانی worldebookfair

یکی دیگر از سایت های دانلود رایگان کتاب، وب سایت بنیاد کتابخانه جهانی است. این سایت بزرگ ترین مجموعه کتاب‌ها و مقاله‌ها را به شکل الکترونیکی دارد و در سال ۱۹۹۶ با هدف حفظ و انتشار نسخه‌ دیجیتال کتاب‌های تاریخی، آثار کلاسیک ادبیات، دایره‌المعارف‌ها و متنون ارزشمند دیگر کشورها راه اندازی شده است. بنیاد کتابخانه جهانی یک نهاد غیرانتفاعی است و تلاش می کند مجموعه کاملی از کتاب‌های الکترونیکی، اسناد و مقاله‌ های علمی برای دانشجویان و محققان را فراهم کند.

۴- کنسرسیوم محتوای ملی

کنسرسیوم محتوای ملی هم یکی از سایت های دانلود رایگان کتاب است که از تجمیع کتابخانه ها و سازمان های ایرانی تشکیل شده است. این کنسرسیوم سال ۱۳۸۷ با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی تاسیس شد. دوازده عضو موسس اصلی در این کنسرسیوم وجود دارد و مراکزی همچون پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، کتابخانه ملی، مرکز اسناد آستان قدس، کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و… نیز از دیگر اعضای مهم این مجموعه به شمار می روند.

 مقالات علمی و نسخ خطی و البته محتوای  دیجیتال در این وب سایت قابل دسترسی هستند و می توانید با یک سرچ ساده، گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید. بعد از پر کردن قسمت «عنوان» و «پدید آورنده» در بخش جستجوی پیشرفته، روی «صاحب محتوا» کلیک کنید و جاهایی که می‌خواهید در آن جستجو انجام شود، انتخاب کرده و دکمه جستجو را بزنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24342

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.