• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
16

پمپئو: هفته آینده مکانیسم ماشه فعال خواهد شد

  • کد خبر : 24579
  • 15 سپتامبر 2020 - 9:39

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار اتهام‌زنی به ایران از کشورهای اروپایی خواست تا به واشنگتن در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران کمک کنند و مدعی شد که ظرف یک هفته آینده با فعال شدن مکانیسم ماشه ، تحریم‌های ایران بازمی‌گردد.

فعال شدن مکانیسم ماشه

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) از کشورهای اروپایی خواست تا واشنگتن را در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران یاری کنند.

 پامپئو با اشاره به منقضی شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهرماه ۹۹) اظهار کرد: «ظرف ۳۰ تا ۳۲ روز آینده، ایران می‌تواند سلاح خرید و فروش کند و ما از کشورهای اروپایی می‌خواهیم تا به ما در تضمین تحریم‌های تسلیحاتی (علیه ایران) بپیوندند….فکر می‌کنم همه می‌دانند که دسترسی ایران به سلاح یک چیز بد است».

وزیر خارجه آمریکا بیان کرد: «کشورهای اروپایی نیز می‌دانند که (لغو محدودیت‌های تسلیحاتی ایران) ایده بدی است. اطمینان دارم که ایالات متحده ظرف یک هفته در فعال شدن مکانیسم ماشه موفق خواهد شد و ایران یکبار دیگر از قاچاق سلاح منع خواهد شد».

وزیر خارجه آمریکا در حالی از کشورهای اروپایی درخواست همراهی با واشنگتن را مطرح کرده که چندی پیش، قطعنامه بازبینی شده ایالات متحده برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران تنها با حمایت جمهوری دومینیکن با شکست تحقیرآمیزی در شورای امنیت مواجه شد و پس از آن واشنگتن تمام تلاش خود را برای فعالسازی مکانیسم ماشه به امید بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران به کار گرفته است.

از زمان روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، واشنگتن سیاست‌ فشار حداکثری علیه ایران را در پیش گرفته به امید آنکه بتواند تهران را منزوی‌تر و وادار به مذاکره با آمریکا و موافقت با توافق مورد پسند آمریکا کند که تاکنون نه تنها این سیاست نتیجه‌بخش نبوده بلکه پیامدهای منفی نیز به همراه داشته است.

 توافق امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی

پامپئو توافق امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی را «یک دستاورد چشمگیر» توصیف کرد و گفت: «به یادمی‌آوردم که کری گفته بود که اگر برجام از بین برود، اسرائیل منزوی‌تر خواهد شد اما در حقیقت عکس این قضیه رخ داده است و آنها دستهای یکدیگر را گرفته‌اند و آنها (رژیم صهیونیستی) در حال حاضر تعداد شرکای بیشتری در سراسر منطقه دارند و هر یک از این کشورها و کشورهای خلیج (فارس) به این درک رسیده‌اند که تهدید مشترک جمهوری اسلامی ایران بسیار بسیار حقیقی است و روابط امنیتی و اقتصادی و روابط حقیقی بین این کشورها به وجود آمده است».

پامپئو روز گذشته در جلسه «گفت‌وگوی راهبردی آمریکا-قطر» که در وزارت خارجه آمریکا برگزار شد از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست اختلافات خود را کنار گذاشته و علیه ایران متحد شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.