• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
16

وزیر خارجه روسیه: تحریم تسلیحاتی ایران ۲۷ مهر لغو می شود

  • کد خبر : 24926
  • 22 سپتامبر 2020 - 12:08

وزیر خارجه روسیه از لغو تحریم تسلیحاتی ایران در ۲۷ مهر سال جاری خبر داد و بیان کرد: مقامات آمریکایی قابلیت اجرای فعالیت های دیپلماتیک را ازدست داده اند .

لغو تحریم تسلیحاتی ایران 27 مهر

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با یک شبکه تلویزیونی گفت و گو کرد، وی در پاسخ به این پرسش که آیا با پایان زمان تحریم تسلیحاتی ایران در روز ۱۸ ماه اکتبر، رقابت تسلیحاتی در منطقه خلیج فارس آغاز می‌شود؟ گفت: تحریم تسلیحاتی در مورد ایران وجود ندارد.

لاوروف تشریح کرد: شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ مطابق با بند هفتم منشور سازمان ملل که برجام را تایید می کند خاطرنشان کرد که ارسال تسلیحات به ایران و از این کشور موضوع مورد بررسی شورای امنیت است.

وی افزود: روز ۲۷ مهر تحریم های تسلیحاتی به ایران و از این کشور لغو خواهد شد. تحریم تسلیحاتی وجود ندارد و هیچ گونه محدودیتی پس از این تاریخ اعمال نخواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: نمی توانم از طرف مقامهای آمریکایی سخن بگویم زیرا آنها سخنان عجیب زیادی را بر زبان می رانند. اما من احتمالا یک موضوع را می دانم زمانی که مقامهای آمریکایی بطور رسمی ادعا می کنند که همچنان عضو برجام هستند من فقط می توانم به آنها یاداوری کنم که به هرم دستگاه حکومت آمریکا احترام بگذارند.

لاوروف افزود: زیرا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستوری را برای خروج از برجام امضا کرد و از همان لحظه حق رای آمریکا که قبلا به عنوان عضو برجام داشتند لغو شد.

وی تاکید کرد: آمریکا از برجام بطور رسمی خارج شده است. در قطعنامه ۲۲۳۱ گفته شده است که هر گونه تلاش برای احیای نظام تحریم فقط می تواند از سوی اعضای برجام انجام گیرد اما آمریکا عضو این توافق نیست.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.