• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
29

از مونالیزا تا شام آخر؛ نگاهی بر مشهورترین نقاشی های جهان

  • کد خبر : 25000
  • 23 سپتامبر 2020 - 14:59

در این مقاله از سایت دخالت چند مورد از مشهورترین نقاشی های جهان را معرفی می کنیم که برای لذت بردن از آنها و کشف عمق هنر نهفته در آنها، نیازی نیست چیز زیادی از نقاشی بدانیم.

مشهورترین نقاشی های جهان

علاقه مندان به هنر نقاشی، حتما با سبک های مختلف نقاشی و تابلوهای ماندگار آشنایی دارند. نقاشان بسیاری در طول تاریخ، آثاری را به تصویر کشیده اند که پس از گذشت سالها، هنوز شاهکار به شمار می روند و شخص دیگری قادر به خلق نقاشی هایی مشابه آنها نشده است. امروز چند مورد از مشهورترین نقاشی های جهان را معرفی می کنیم که برای لذت بردن از آنها و کشف عمق هنر نهفته در آنها، نیازی نیست چیز زیادی از نقاشی بدانیم. شاید راز ماندگاری این تابلوها هم همین است که هر بیننده ای را مجذوب خود می کنند.

مشهورترین نقاشی های جهان در یک نگاه

مونالیزا

مونالیزا یا لبخند ژکوند، اثر داوینچی را همه می شناسیم. تصویر زنی که به طرز مرموزی لبخند می زند و بدون شک می توان آن را مشهور ترین نقاشی جهان به شمار آورد. طبق روایت های موجود، نقاشی مونالیزا متعلق به لیزا قراردینی است. او همسر فردی به نام فرانسسکو دل جیوکوندو بوده است که نقاشی چهره آن، بین سالهای ۱۵۰۳ و ۱۵۰۶ کشیده شده است. فرانسیس اول، پادشاه فرانسه، این نقاشی را خریداری کرد و به همین دلیل هم لبخند ژکوند امروزه متعلق به این کشور بوده و در موزه لوور نگهداری می شود.

مشهورترین نقاشی های جهان

شب پرستاره

نقاشی شب پرستاره اثر وینسنت ون گوگ هم یکی از مشهورترین نقاشی های جهان است که محبوبیت بسیار بالایی در میان آثار ون گوگ دارد. این نقاشی در سال ۱۸۸۹ کشیده شده است. تصویر مربوط به منظره ای است که ونگوگ از پنجره اتاقش در آسایشگاه روانی شهرSaint-Remy می دیده است. تخیلات ذهنی نقاش، این اثر را متمایز کرده است تا محبوبت ترین تابلوی او به شمار رود. نقاشی شب پرستاره از سال ۱۹۴۱ در موزه هنرهای مدرن شهر نیویورک به نمایش گذاشته شده است.

معروف ترین نقاشی های جهان

گرنیکا

نقاشی مشهور گرنیکا در سال ۱۹۳۷ توسط پابلو پیکاسو کشیده شده است. در این نقاشی پیکاسو تصویری از بمباران دهکده گرنیکا را خلق کرده است. این دهکده توسط  هواپیماهای آلمان نازی در خلال جنگ داخلی اسپانیا بمباران شد و تصویر نقاشی شده آن توسط پیکاسو، به شهرت و محبوبیت بسیاری دست پیدا کرد. نقاشی گرنیکا اول توسط دولت اسپانیا بعنوان تصویری از رنج جنگ معرفی شد اما بعدها به نمادی برای صلح تبدیل شد.

مشهورترین نقاش مشهورترین نقاشی های جهان ی های جهان

جیغ

نقاشی جیغ را احتمالا در جلد بسیاری از کتابها دیده اید. این نقاشی اثر ادوارد مونک هنرمند نروژی است که آن را در سال ۱۸۹۳ کشید. ادوارد یکی از مشهورترین نقاشان دوره خود بود و فقط از رنگ روغن و پاستل برای کشیدن این نقاشی استفاده کرده است. جیغ، فریاد طبیعت را نشان می دهد و به گفته مونک، زمانی خلق شد که او بر روی ریل قطار در حال قدم زدن بود و خورشید داشت غروب می کرد. مونک در این زمان احساس کرد که جیغی از طبیعت شنیده است و همان موقع تصمیم گرفت اثر جیغ را به تصویر بکشد.

مشهورترین نقاشی های جهان

شام آخر

شام آخر یکی دیگر از شاهکارهای هنری لئوناردو داوینچی است که از جمله مشهورترین نقاشی های جهان در قرن ۱۵ است. هرچند این نقاشی همانند سایر نقاشی های معرفی شده در هیچ موزه ای قرار نگرفته است. نقاشی بی نظیر داوینچی، روی دیوار سالن غذاخوری کلیسای سانتا ماریا دل گراتزی شهر میلان کشیده شده است. این تصویر، بیانگر آخرین شام مسیح است که در آن به مریدانش گفته که یکی از آنها میخواهد به او خیانت کند.

مشهورترین نقاشی های جهان

نقاشی پسر انسان

نقاشی پسر انسان اثر مشهور نقاش سورئالیست بلژیکی رنه ماگریت هم یکی از مشهورترین نقاشی های جهان است. این نقاشی زاده‌ درخواست‌های بسیاری ست که از ماگریت برای کشیدن پرتره‌ی خود می ‌شد. در سال ۱۹۶۴، یعنی سه سال قبل از مرگ رنه ماگریت، او این نقاشی را کشید تا در تاریخ نقاشی جهان ماندگار شود.

معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی قرمز و آبی رویال

نقاشی قرمز و آبی رویال اثر نقاش لیتوانیایی ‌تبار یعنی مارک روتکو، سبک بسیار ساده ای دارد و در عین حال، کاملا منحصر بفرد است. بوم این نقاشی دست ساز است و همین مسئله نیز به جذابیت آن کمک زیادی کرده است. جالب است بدانید که این تابلو به عنوان یکی از مشهور ترین نقاشی های جهان، در حال حاضر در مؤسسه هنر شیکاگو نگهداری می‌شود.

معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی کشتار بی ‌گناهان

کشتار بی ‌گناهان نیز یکی از معروف ترین نقاشی های جهان است که پیتر روبنز در قرن هفدهم آن را کشیده است. روبنز در این اثر از کتاب انجیل الهام گرفته و صحنه قتل عام نوزادان بیت ‌لحم را به تصویر ک کشیده است.

معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی سفیران

یکی از قدیمی ترین نقاشی های جهان، نقاشی سفیران است که به نوبه خود، یک شاهکار محسوب می شود. این نقاشی توسط هانس هلباین در سال ۱۵۳۳ میلادی کشیده شده و به عنوان یک نقاشی تغییر شکل دهنده شناخته می شود! عنصر سفیدی که در تصویر این تابلو مشاهده می شود، یک جمجمه است که در نمای روبه ‌رو اصلاً قابل تشخیص نیست؛ باید از زاویه ‌ای خاص به آن نگاه کنید تا تصویر اصلی را ببینید.

معروف ترین نقاشی های جهان
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25000

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.