• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

سرپرست پنتاگون: حضور ما در منطقه برای جنگ با ایران نیست

  • کد خبر : 2523
  • 22 می 2019 - 6:19

وزیر دفاع موقت آمریکا بعد از جلسه توضیحی با اعضای مجلس نمایندگان این کشور بار دیگر تأکید کرد کشورش قصد درگیری نظامی با ایران ندارد.

شاناهان در این خصوص به خبرنگاران گفت: «نیروهای ما در منطقه هستند تا به مسائل زیادی بپردازند، اما هدف ما جنگ با ایران نیست».

«پاتریک شاناهان»، وزیر دفاع موقت آمریکا بعد از جلسه توضیحی با هیئتی از نمایندگان کنگره بار دیگر تأکید کرد کشورش قصد جنگ با ایران ندارد.وزیر دفاع موقت آمریکا مدعی شد دولت ترامپ توانسته با تغییر در وضعیت استقرار تجهیزات نظامی تهدید حمله به نیروهای آمریکایی را مهار کند.

وی افزود: «اخیراً حمله‌ای علیه نیروهای آمریکایی در منطقه رخ نداده است، و من این را یک توقف در نظر می‌گیرم، اما معنایش این نیست که تهدیدهایی که ما قبلاً تشخیص داده بودیم، کاملاً برطرف شده‌اند».

پاتریک شاناهان

حضور ما در منطقه برای جنگ با ایران نیست / دنبال تشدید تنش با ایران نیستیم

«پاتریک شاناهان»، وزیر دفاع موقت آمریکا تصریح کرد : بیشترین تمرکز ما در حال حاضر روی جلوگیری از خطای محاسباتی ایران است. نمی‌خواهیم تنش‌‌ها تشدید شوند. اقدامات ما برای مهار [تهدیدها] است نه جنگ. هدف ما رفتن به جنگ نیست. هدفمان محافظت از منافعمان در خاورمیانه و پرداختن به مأموریت‌هایی است که برای انجام آنها در آنجا حضور داریم.»

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چند هفته پیش اعلام کرد ارتش آمریکا برای «مقابله با تهدید ایران» ناو «یو اس اس آبراهام لینکلن» را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است.

دو رسانه آمریکایی پنجشنبه گذشته در گزارش‌هایی جداگانه بر تلاش «دونالد ترامپ» برای دورگزینی از درگیری نظامی با ایران تأکید کرده‌ و نوشته‌اند او از تلاش‌های خودسرانه برخی از مشاورانش برای القای اینکه آمریکا در آستانه درگیری نظامی با ایران قرار گرفته، ناخرسند است.

«سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ معتقد است مداخله نظامی گسترده در ایران برای او از لحاظ سیاسی ویرانگر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2523

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.