• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

۷ موسیقی فیلم برتر دنیا

  • کد خبر : 25434
  • 04 اکتبر 2020 - 17:03

موسیقی جزء جدانشدنی فیلم است و تصور یک فیلم بدون آهنگ، تقریبا محال است. این مقوله به اندازه ای مهم و تاثیرگذار است که بسیاری از فیلم های مشهور سینمای جهان به واسطه موسیقی متن قوی و شاخص شان شناخته و ماندگار شده اند. بسیار سخت است که در میان موسیقی های بی نظیر فیلم، تنها چند مورد را به عنوان بهترین ها انتخاب کنیم. سلیقه ها متفاوت است و از طرفی سینمای جهان در حوزه موسیقی فیلم بسیار موفق و پربار عمل کرده است. با این حال ما ۷ مورد از بهترین موسیقی های فیلم را انتخاب کرده و به شما معرفی می کنیم. این موارد، بیشترین میزان شهرت و محبوبیت را در میان کاربران داشته اند و حتی برخی از آنها جوایزی را نیز دریافت کرده اند.

بهترین موسیقی های فیلم

 

بهترینهای فیلم در دنیا

 

۱- سلن دیون « تایتانیک »

بسیاری از افراد وقتی عبارت موسیقی فیلم را می شنوند، به یاد موسیقی ماندگار فیلم تایتانیک می افتند. شاهکار سِلِن دیون در دومین فیلم پرفروش جهان خوانده شده و به ادعای بسیاری از کارشناسان، جزء بهترین موسیقی های متن تاریخ به شمار می رود. این آهنگ در تاریخ ۱۸ نوامبر ۱۹۹۷ خوانده شده و بعد از گذشت سالها، همچنان محبوبیت بسیار بالایی دارد.

۲- اِستینگ

فیلم لئون علاوه بر این که خود شاهکار بود، موزیک متن بسیار تاثیرگذاری هم داشت. موسیقی این فیلم بسیار آرامش بخش است و توسط « گوردون متیو سامنر » موزیسین انگلیسی در سال ۱۹۹۳ سروده شده است. این آهنگ به عنوان یکی از بهترین موسیقی های فیلم در دنیا شناخته می شود و توانسته نامزد جشنواره بریت هم باشد.

۳- موسیقی متن فیلم « ارباب حلقه ها »

اگر  سه گانه ارباب حلقه ها را دیده باشید، نمی توانید از موسیقی آن بگذرید. به جرات می توان گفت تمام فیلم دوستان موسیقی متن ارباب حلقه ها را می شناسند و آن را دوست دارند.

۴- موسیقی سریال بازی تاج و تخت

این خیلی خوب است که در فهرست بهترین موسیقی های فیلم، نام یک شاهکار از یک آهنگساز ایرانی به چشم می خورد. رامین جوادی به زیبایی هرچه تمام تر، موسیقی سریال پرطرفدار گیم آف ترونز را ساخته است تا صحنه جدایی جان اسنو از برن استارک، به یکی از ماندگارترین سکانس های تاریخ سینما تبدیل شود.

۵- موسیقی متن فیلم « پدرخوانده »

می رسیم به یکی از شاهکارهای عجیب موسیقی متن فیلم؛ موسیقی فیلم پدرخوانده. نینو روتا، آهنگساز و موسیقی دان بزرگ ایتالیایی این موسیقی را ساخت تا در فهرست عوامل یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما جای بگیرد. از زمان ساخت این موسیقی یعنی دهه ی ۷۰ ، تاکنون بسیاری از آهنگسازان این شاهکار را اجرا کرده اند و از محبوبیت بسیار زیادی در دنیا برخوردار است.

۶- موسیقی انیمیشن  یخ زده

یکی از زیباترین موسیقی های فیلم، مربوط به انیمیشن Frozen است. این اثر پرفروش ترین انیمیشن تاریخ است و موسیقی متن بسیار زیبایی دارد که توسط « لوسیانا زاگبی » کاور و اجرا شده است.

۷- موسیقی متن فیلم « خوب ، بد ، زشت »

یکی از قدیمی ترین و ماندگارترین فیلم های سینما « خوب ، بد ، زشت » است که در سال ۱۹۶۶ تولید شد. این فیلم در سبک وسترن است و به خوبی کابوی های قدیم را نشان می دهد. موسیقی متن این فیلم به اندازه ای قوی و ماندگار بود که هنوز هم برای اجرای صحنه های وسترن از آن استفاده می شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25434

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.